“Estimăm că mâine dimineaţă (sâmbătă, n.r.) întregul sistem de termoficare va fi în parametri optimi de funcţionare”, precizează RADET.
RADET susţine că ELCEN nu şi-a respectat calendarul de revizii comunicat iniţial şi asumat de către RADET, ceea ce a dus la crearea situaţiei actuale.
“Calendarul de revizii ELCEN nu a fost respectat aşa cum era prevăzut iniţial şi asumat de către RADET, ceea ce a dus la situaţia actuală, de a nu putea fi livrată apa caldă locuitorilor din sectorul 2. Apa caldă ajungea în punctele termice la o temperatură care nu corespundea parametrilor contractuali, din cauză că parcurge în condiţiile actuale o distanţă de două ori mai mare decât în mod normal. Acesta este motivul sistării agentului termic”, preciza RADET într-un comunicat transmis vineri dimineaţă.
Conform calendarului anual de revizii comunicat de ELCEN pentru anul 2016, transmis către RADET în data de 2 februarie, CET Sud era programat să intre în revizie între 6 şi 26 iunie, iar CET Grozăveşti între 8 şi 28 august.
“În fapt, CET Sud a intrat în revizie pe 1 iunie, iar CET Grozăveşti a intrat pe 6 iunie, faţă de 8 august, cum era programat iniţial. În aceste condiţii, alimentarea consumatorilor deserviţi de către aceste centrale, respectiv locuitorii sectoarelor 2 şi 3, a fost preluată prin manevre în sistem, de CET Progresu şi CET Vest. Zonele Colentina şi Pantelimon sunt situate la cea mai mare distanţă de centralele din care se face în prezent alimentarea. Practic, apa caldă parcurge până în apartamentele bucureştenilor o distanţă de 14 kilometri, faţă de 7,5, cât era în mod normal, apa ajungând mai rece la consumator. Astfel, parametrii termici contractaţi de către clienţi nu pot fi asiguraţi”, se mai arăta în comunicat.
Sursa: News.ro