Bariere la toate trecerile peste calea ferată şi mai multe măsuri de prevedere pentru evitarea accidentelor. Asta vor peste o sută de parlamentari care au semnat un proiect de lege în acest sens. În sprijinul lor vin cifre negre. În primele cinci luni au fost 20 de accidente în care 10 oameni au murit şi 19 au fost răniţi.
Toma Petcu, reporter Digi24: „Suntem undeva la aproximativ 50 de metri de calea ferată şi se aude ceva, pare că vine trenul, dar nu îl vedem în acest moment din cauza acestui lăstăris de aproximativ 3-4 metri înălţime. Da, iată vine şi trenul, trece în acest moment pe lângă noi, suntem la 20 de metri de calea ferată şi abia aici am reuşit să vedem trenul care a trecut”.
Aceasta este situaţia de la trecerea peste o cale ferată de la marginea Bucureştiului, în localitatea Tunari. Nu exista nici bariere, nici semnale luminoase care să avertizeze că trece trenul. Deşi cel puţin 25 de garnituri trec zilnic pe acolo. Crucile de pe marginea drumului stau mărturie despre cât de riscantă este traversarea şinelor.
Toma Petcu, reporter Digi24: „Pe partea cealaltă cealaltă a şoselei situaţia pare să fie şi mai periculoasă. Şi asta pentru că undeva la 80 de metri, 100 de metri poate de calea ferată avem o clădire, e un depozit, pare a fi un depozit. În stânga acestui depozit este o parcare prină cu tiruri. Este foarte clar, în acestă situaţie, că un şofer care vine din această direcţie şi se îndereapă către calea ferată nu va reuşi să vadă trenul decât în momentul în care va ajunge aici, în acest loc, adică undeva la mai puţin de 10 metri de şine”.
Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, un domn cu iniţiativă s-a gândit să lege un panou publicitar improvizat exact de indicatorul de semnalizare.
O situaţie similară întâlnim şi la intrarea în localitatea Uricani din judeţul Iaşi.
Șofer: „Trebuie să ajungi pe linie ca să vezi. Indiferent cât de bine s-ar curăța, mai sunt acolo boscheți în partea aia care ar trebui curățați și s-ar mai vedea ceva”.
Soluţia aleşilor este ca la toate trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumurile naţionale să fie montate bariere, iar pe o rază de 150 de metri să nu existe nimic care să optureze vizibilitatea, nici măcar copaci sau arbuşti. Actul normativ va intra în dezbaterea Parlamentului la toamnă.