Actul de identitate şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum şi a Poliţiei Capitalei, anunţă IGPR citat de News.ro. Poliţia aplică astfel prevederile ordonanţei 41 din 2016, care stabilieşte măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale.
"Atât copia actului de identitate, necesară obţinerii unor documente de la poliţie (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum şi a Poliţiei Capitalei", potrivit IGPR.
Poliţiştii precizează că pe site-ul www.politiaromana.ro la secţiunea Poliţia Română/Unităţi teritoriale, pot fi găsite legăturile către unităţile teritoriale de poliţie.
"Astfel, pentru a nu mai apela la serviciile poştale sau pentru a nu vă mai deplasa la unitatea de poliţie, trebuie să transmiteţi dovada plăţii amenzii la e-mailul unităţii teritoriale din care face parte agentul constatator care v-a sancţionat", precizează IGPR.
De asemenea, nu mai este nevoie de copie xerox a cărţii de identitate pentru a obţine documente eliberate de poliţie.
"Este suficient să transmiteţi copia scanată a documentului de identitate pe e-mailul inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti", adaugă poliţiştii.
IGPR aminteşte că, pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de doi lei.
"Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult trei zile de la data solicitării, în situaţiile în care cererea este depusă în România", mai spun poliţiştii.