Unii bucureşteni şi-ar putea repara maşinile distruse de furtună pe banii primăriei, în timp ce alţi vor trebui să apeleze la propriile economii sau la instanţă. În Bucureşti doar primăria sectorului 4 are încheiată o poliţă de asigurare pentru astfel de situaţii, însă nu e chiar uşor ca şofer să obţii banii pentru despăgubire.
În Bucureşti, 80 de maşini au fost distruse într-o singură noapte de copacii doborâţi de vânt. În sectorul 4, teoretic, şoferii ar putea fi despăbubiţi pentru că primăria are încheiată o poliţă de asigurare pentru astfel de situaţii.
Daniel Băluţă, primarul sectorului 4: „Este un lucru normal şi ar trebui să avem o legislaţie care să oblige toate unităţile administrativ teritoriale să despăgubească cetăţenii în astfel de evenimente nefericite.”
Practic însă, trebuie să fie clar autorităţilor că primăria a fost de vină pentru incident, că angajaţii ştiau de arborii bătrâni, dar nu i-au tăiat la timp.
Restul primăriilor din Capitală nici măcar nu au încheiată o astfel de poliţă de asigurare. Unii edili susţin că valoarea ei este una prea mare şi nu se justifică.
Cristian Popescu, viceprimarul sectorului 2: „Dacă cineva care e afectat de o astfel de cădere este vina unei terţe persoane sau instituţii cred poate acţiona în instanţă şi dacă se dovedeşte că este o vină cred că acea persoană sau instituţie poate plăti anumite daune.”
Reporter: „Maşina pe care o vedeţi în imagini era parcată în urmă cu două zile, în timpul furtunii, undeva la 10 metri în spatele meu. Este locul în care un copac a căzut pe ea. Acum proprietarul are două variante, fie dă primăria în judecată însă procesul ar putea dura şi doi, trei ani de zile, fie se resemnează cu ideea şi îşi acoperă singur cheltuielile cu reaparaţia.”
În Bucureşti sunt câteva sute de mii de copaci cu avize de toaletare care încă nu au fost puse în practică. Asta însemană că la următoarea vijelie oricare dointre ei ar putea cădea peste maşinile din zonă