Oamenii spun că prețurile mici afișate în vitrine nu se regăsesc întotdeauna pe etichetele produselor.
„Noi vedeam mare: 129 de lei, dar mai micuţ scria 'de la...' şi trebuia să te duci să verifici la casă cât este produsul respectiv”, spune un cumpărător.
Aceeași modalitate de afișare a prețurilor o au și alți comercianți, de la agențiile de turism pâna la dezvoltatorii imobiliari, care se feresc să ofere costuri exacte.
„Preţurile pe care le promovăm pentru vânzarea acestor imobile sunt de la 60.000 de euro pentru un imobil mai puţin finalizat, cel mai mic stadiu de finalizare, până la 125.000 de euro, fără TVA, pentru vile finalizate la cheie”, spune Cătălin Frunzaru, reprezentantul unei firme de vânzari imobile.
Diferența de preț este importantă.
„Undeva la 65.000 euro ar fi suma de investit în casă ca să fie locuită”, spune Cătălin Frunzaru.
Specialiștii în publicitate spun că prețul mic atrage consumatorii care ajung, în final, sa cumpere mai mult decât și-au propus.
00:13:25> Cei care umblă după chilipiruri sau percutează la preţurile psihologice,
„La final, coşul de cumpărături este mai mare la ei decât la cei care cumpără la preţuri standard”, spune Sorin Psatta, specialist în publicitate.
Protecția Consumatorilor spune ca astfel de practici nu sunt corecte.
„Este şi o practică comercială incorectă, în primul rând de a atrage consumatorul în interiorul magazinului, în al doilea rând trebuie să afişeze, să fie o informare completă, corectă şi precisă a consumatorului”, spune Marius Dunca, președintele Autorităţii Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
La ultimul control facut de inspectorii de la Protecția Consumatorilor, 10% din comercianții verificați au încălcat legea privind fixarea și publicitarea prețurilor. Cele mai multe reclamații sunt primite în perioada de soldări.