Tinerii din generația Z au între 18 și 24 de ani și reprezintă peste 7 procente din populația Europei Centrale și de Est. Câștigă, în medie, 2.200 de lei pe lună. 31% dintre ei au un job full-time, iar 12 procente primesc burse școlare, în timp ce 39% spun că părinții rămân principala sursa de venit. Cu toate acestea, toți vor, în scurt timp, să reușească să se întrețină singuri.
Pentru asta, mai bine de jumătate se implică în acțiuni de voluntariat, iar 46% fac donații către diferite ONG-uri.
Valorile sunt la fel de importante pentru tinerii din generația Z. 65% pun relația cu cei dragi înaintea banilor, pentru 60% contează sănătatea, iar pentru 36% cariera.
Tehnologiile digitale sunt omniprezente în viața lor. 79% rămân în contact cu prietenii prin aplicațiile de mesagerie zilnic, iar 57% folosesc social media ca sursă principală de informații. Sunt atenți la ce cumpără și caută cele mai bune prețuri.
66% dintre tineri fac o documentare despre produs înainte să îl comande. Un procent asemănător verifică dacă produsul dorit este la promoție.
Generația Z ține pasul și cu evoluția tehnologică. Deja mai bine de o treime folosesc cardul, 55% plătesc contactless sau cu telefonul mobil.
Generația Z se referă la cei născuți între 1990 și 2010.