Plângere CNADNR. Constructorul celor 22 de kilometri de autostradă dintre Cunța și Săliște, acuzat de înșelăciune

Data publicării:
cunta

Compania Naţională de Drumuri a depus în urmă cu o lună, la Tribunalul Sibiu, o plângere penală împotriva firmei italiene Impregilo. Aceasta a construit cei 22 de kilometri din autostrada Orăştie - Sibiu, care sunt închişi acum pentru reparaţii. Între timp, sesizarea a ajuns şi la DNA.

În plângerea depusă, reprezentanții CNADNR acuză constructorul de efectuarea de lucrări neautorizate, infracțiuni la legea privind calitatea în construcții și înșelăciune. Executantul ar fi întocmit rapoarte fals, prin care să arate că materialele folosite erau conforme cu standardele în vigoare, deși acestea ar fi fost de foarte slabă calitate.

Reprezentanţii CNADNR spun că, pe porţiunea de autostradă care a fost demolată, italienii nu au săpat suficient pentru fundaţie, nu au pus stratul de piatra spartă şi nici nu au realizat corect drenajele pentru apă. A urmat asfaltul, pentru care nu au fost respectate grosimile straturilor şi nici gradul de compactare.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR: „Greşeală de execuţie maximă a fost acolo. Având în vedere că nu a fost recepţionată lucrarea, toate costurile de reparaţie vor fi suportate de antreprenor”.

În ceea ce priveşte zonele afectate de alunecări de teren, cei de la CNADNR spun că italienii au ignorat rezultatele studiului care recomanda construirea a două tunele.

Mihai Crăciun, co-fondator al Asociaţiei Construim România: „Ce scrie în plângerea penală este în principiu corect, dar sunt omise erorile CNADNR, prentru că la toate acele etape, ei şi-au exprimat acordul în acele consilii tehnice. Acţiunea pe care o face acum CNADNR trebuia să o facă în 2013”.

În vara lui 2013 s-a discutat despre construcţia unui tunel, variantă abandonată din cauza costurilor. Firma italiană cerea 600 de milioane de lei în plus pentru remedierea alunecărilor de teren şi încă 246 de milioane de lei, alte costuri.

Reprezentanții Impregilo refuză să comenteze acuzațiile aduse de Compania Națională de Drumuri. În plus, directorul care a supravegheat lucrările înainte de inaugurarea tronsonului Săliște-Cunța și-a dat demisia în urmă cu câteva luni

Realizarea celor 22 de kilometri de şosea costă, potrivit contractului, peste 604 milioane de lei, fără TVA, iar firma italiană a încasat 94% din bani.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Unde s-a născut Iisus Hristos de fapt și de ce s-ar putea să nu fie Betleem, conform...
Digi FM
Doi vloggeri români au vizitat Venezuela, una dintre cele mai sărace țări din lume: „Am fost șocați, un...
Pro FM
Cum este Misha Miller, care a cucerit topurile muzicale cu Alex Velea, în timpul liber: „Nu trebuie să...
Film Now
43 de ani și 3 copii, superbă și în formă. Jessica Alba, vacanță în costum de baie în Mykonos, cu familia...
Adevarul
De ce nu mâncăm ouă de curcă și de ce nu se găsesc în supermarket la fel ca cele de găină
Newsweek
ALERTĂ Pensionarii pierd 330 lei la pensie în ianuarie. Documentul care „îngroapă” indexarea, semnat
Digi FM
Monica Bîrlădeanu, adevărul despre motivele pentru care nu-și mai face rezoluții la început de an: „Am...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată „Doamna cu porumbei” din „Singur acasă 2” la 79 de ani. Actrița a avut probleme de sănătate: „A...
UTV
CRBL, primul Craciun departe de fiica sa, Alessia: „Povestim pe WhatsApp, dar nu e acelasi lucru”. Artistul a...