Nepăsarea autorităţilor și inconştienţa oamenilor fac victime. Un biciclist a murit în mijlocul parcului Herăstrău din capitală, călcat de tren. Principala problemă este că cei care vor să facă turul parcului sunt nevoiţi să treacă pe o pasarelă a CFR. Primăria Capitalei şi ministerul Transporturilor nu reuşesc să cadă la înţelegere pentru a construi un pod special pentru biciclişti şi pietoni. Pe de altă parte, cei din urmă traversează pasarela fără să se asigure. Aşa se face că, în ultimii cinci ani, patru persoane şi-au pierdut viaţa în acel loc.
- Nu-ţi este frică să treci pe aici?
- Deloc.
- Nu ţi se pare periculos?
- Aparent, dar ştiu că se va rezolva.
- Cum se va rezolva?
- Vor să facă o pasarelă, cred că ştiţi şi voi mai bine.
Da. Ştim. Ştim că autorităţile dau vina una pe cealaltă pentru amânarea construcţiei unei pasarele. Şi mai ştim că, duminică seara, un alt bărbat a murit după ce a traversat pe acolo, tot pe bicicletă, cu căştile în urechi.
„În cauză, poliţiştii SRTP au întocmit un dosar penal în care efectuează cercetări sub coordonarea unui procuror pentru a stabili cauzele şi împrejurările producerii acestui eveniment”, a spus Georgian Drăgan, purtător de cuvânt IGPR.
Mulţi fac la fel. Vor neapărat să termine, pe jos sau pe două roţi, un tur complet al Parcului Herăstrău, iar altă cale de acces de pe un mal pe altul nu au.
- Nu vă este frică?
- Cu curentul? Ba da.
- Prin altă parte nu puteţi merge?
- Unde? Acolo? Ar însemna să treci pe şinele de tren.
Am căutat minute în şir un semn de avertizare care să le atragă atenţia trecătorilor asupra pericolului la care se expun. Am găsit cu greu un afiş mic, ascuns parcă de ochii lumii. Un mesaj scris greşit, cu litere lipsă, pus acolo doar ca să nu spui că nu există. Administratorul zonei, Compania de Stat CFR, nu comentează situaţia. Când pe acelaşi pod un tânăr a murit electrocutat, în timp ce-şi făcea un selfie, CFR a dat vina pe primărie. Municipalitatea dă vina pe Ministerul Transporturilor, care ar bloca planul de a construi o pasarelă. Există şi o soluţie deloc complicată.
„O idee cred că ar fi să se dea drumul pe jos, să deschidă ăarta de jos, să circule numai pe aici trenul”, spune un bucureștean.
„Solicităm Primariei Generale să dispună printr-o hotărâre a Consiliului general deschiderea curții ALPAB”, spune Oana Turturică, asociaţia „Hai cu Biclă”.
Chiar sub pasarelă, există acest drum ce poate salva vieţi. Pe acolo au acces doar angajaţii ALPAB.