Ocolul Pământului, în 80 de zile, într-un autobuz electric! E proiectul ambiţios pe care şi l-au propus mai mulţi români şi maghiari. Au şi un scop: încearcă astfel să-i convingă pe edilii din diferite oraşe ale lumii că astfel de vehicule, prietenoase cu mediul, sunt cea mai bună soluţie pentru transportul în comun. Autobuzul, produs în Ungaria, foloseşte un soft românesc.
Un astfel de autobuz nu poluează şi după ce a fost încărcat doar trei ore poate să parcurgă până la 250 de kilometri.
Jozsef Helmich, participant la călătoria în jurul lumii: „În oraş foloseşte 0,61kWh per kilometru. Este dublul folosit de o maşină electrică, dar transportă cu 15% mai mulţi pasageri”.
Sunt doar câteva dintre atuurile autobuzelor electrice. Ca să convingă edili din toată lumea să renunţe la vehiculele clasice, echipa româno-maghiară a plecat acum două luni în călătoria în jurul globului. Autobuzul electric a trecut până acum prin Portugalia, Canada, SUA, China, Kazahstan, Rusia, Ucraina şi a ajuns în România. S-a oprit la Cluj-Napoca.
Jozsef Helmich: „Scopul călătoriei este de a demonstra că electromobilitatea nu mai este o tehnologie a viitorului, ci este prezentul şi de a arăta că acum este momentul de a convinge pe toată lumea să folosească vehicule electrice”.
Edilii din Cluj Napoca par convinşi și spun că vor cumpăra astfel de autobuze prietenoase cu mediul, în premieră la noi.
Iulia Perşa, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca: „Suntem în plină procedură de achiziţie a 30 de autobuze electrice”.
Autobuzele, care vor costa în jur de 71 de milioane de lei, vor circula pe cele mai aglomerate patru trasee din oraş.
Primele autobuze electrice ar trebui să ajung pe străzile din Cluj-Napoca la anul.