Situaţie neobişnuită într-o comună din judeţul Maramureş, de la graniţa cu Ucraina. Gara prin care de peste nouă ani nu mai trece niciun tren a fost modernizată cu peste două milioane de lei, bani de la bugetul de stat. În plus, patru angajaţi păzesc gara modernă, dar goală.
Izabela Jurasko, reporter Digi24: „Ultima dată când a venit trenul de călători din Terezva - Ucraina aici, în Câmpulung la Tisa, a fost pe data de 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului.”
Vameşii români din Câmpulung la Tisa au vrut inţial să confişte trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniţă. Era singurul tren de călători care ajungea în gara din comună.
Fekete Ludovic, primarul comunei Câmpulung la Tisa: „De atunci, din ziua aia, nu a mai venit niciodată trenul.”
În urmă cu patru ani, însă, gara din Câmpulung la Tisa a fost modernizată, o investiţie de 2,2 milioane de lei, bani de la buget. Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute şi au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la graniţa cu Ucraina.
Fekete Ludovic, primarul comunei Câmpulung la Tisa: „Înseamnă că avem bani şi banii trebuie cheltuiţi, altceva nu vă pot spune.”
Deşi nu a mai trecut niciun tren pe acolo de aproape un deceniu, la gară lucrează patru angajaţi.
Vasile Traistă, impiegat: „Muncim 12 cu 24. Asigurăm paza gării, a instalației și toate lucrurile care sunt de făcut prin gară.”
Localnicii nu înţeleg de ce gara a mai fost modernizată: „Patru angajați plătiți cu o groază de bani. Ce fac?! Se păzesc unul pe altul.”
Explicaţia CFR Instractructură este că renovarea gării a fost prevăzută în proiectul de securizare a graniţelor, în vederea aderării României la spaţiul Schengen.