„Sunt în jur de 35 de exemplare de castori în zonă. Opiniile contra au venit în contextul în care situl se află în vecinătatea aeroportului Braşov-Ghimbav”, spune Elena Bucur, consilier relaţii publice Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov.
Aşa că Ministerul Mediului vrea acum să declare zona Lunca Bârsei arie protejată.
„Intră în angajamentele pe care România și le-a luat să protejeze specii și habitate. E un habitat important prin fauna care se dezvoltă. Această decizie a fost luata ca să nu afecteze comunitatea locala”, declară Viorel Lascu, secretar de stat.
Vestea a căzut ca un fulger peste localnicii din zonă.
„Interesele politice înţeleg că sunt altele. Ce ar fi Braşovul în centrul ţării să aibă aeroport?", spune un localnic.
„Toată lumea merge pe traseul ăsta destul de greu până la Bucureşti, ar fi o treabă bună", adaugă alt localnic.
„Ani de zile ştim cu toţii s-a investit atât, s-a muncit, sunt atâtea şi mai ales acum când am şi reobţinut terenul în urmă cu câteva luni. Nu cred că mai poate fi vorba de o aprobare a unei astfel de solicitări”, spune Adrian Ibănescu, arhitectul judeţului Braşov.
Terenul pe care s-a început construcţia aeroportului are o suprafaţă de 58 de hectare şi se află la 12 km de Braşov. Locul a fost găsit cu foarte mare greutate de autorităţi şi proiectanţi având în vedere că Braşovul este practic înconjurat de munţi.