Uber le va cere tuturor utilizatorilor, şoferilor şi curierilor din România să confirme că poartă mască de protecţie sau că îşi acoperă faţa înainte de o cursă sau livrare, anunță compania într-un comunicat. Măsurile de siguranţă pe care compania le ia includ panouri separatoare instalate gratuit în maşini, o listă de măsuri pe care atât utilizatorii, cât şi şoferii trebuie să le respecte în timpul cursei, materiale cu informaţii despre siguranţă amplasate în maşini şi echipament de protecţie pentru şoferi.
Şoferii Uber vor trebui să-şi facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecţie sau că îşi acoperă faţa, prin intermediul tehnologiei de verificare din aplicaţie. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta şi nu vor putea utiliza aplicaţia. În plus, aceştia vor fi rugaţi să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranţă, cum ar fi dezinfectarea maşinilor în mod regulat sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor. Compania va echipa gratuit maşinile şoferilor cu panouri separatoare din plastic în următoarele săptămâni, după ce, în ultima lună, le-a oferit acestora produse dezinfectante.
Călătorii vor primi în aplicaţie notificări referitoare la siguranţă, înainte de începerea unei curse. Aceştia vor fi rugaţi să confirme că au luat câteva măsuri-cheie recomandate de autorităţile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în maşină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei şi deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilaţia.
Noile măsuri de siguranţă vor fi introduse începând de luni, 18 mai, şi vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate.
Compania anunţă că a luat o serie de măsuri pentru siguranţă. Printre acestea se numără: panouri de protecţie în maşini; broşuri cu informaţii despre siguranţa în timpul epidemiei COVID; produse dezinfectante.
La nivel global, Uber investeşte 50 de milioane de dolari pentru a se asigura că fiecare şofer şi curier are acces la echipament de protecţie şi produse de curăţenie şi dezinfectante necesare pentru a lucra în siguranţă pe platformă. Parte din această iniţiativă, compania va achiziţiona şi distribui peste 7 milioane de măşti şi peste 350.000 de produse dezinfectante şi de curăţenie pentru şoferii şi curierii din Europa.
Editor: B.P.