Este un test de anduranţă să ajungi să obţii permisul de conducere în România. Şi asta pentru că, în unele situaţii, durează aproape jumătate de an de la susţinerea probei teoretice până la cea practică. S-a ajuns aici din cauza numărului mare de cereri comparativ cu cel al examinatorilor. Ministerul de Interne promite că va face angajări.
Candidat: Trebuie să luăm ore din nou, patru, cinci ore înainte că se uită în patru luni. Am dat examenul în august şi m-a programat tocmai în noiembrie şi acum a picat foarte repede şi am stat, stau încă la coadă.
Dacă lucrurile ar merge normal, după 15 şedinţe de condus cei care vor permis de conducere ar trebui să dea examenul scris, iar apoi proba practică. Din cauza cozilor de la ghişee, candidaţii aşteaptă şi patru luni pentru testul oraşului. Mulţi dintre ei se plâng că au uitat semnele rutiere învăţate la cursuri.
Preţul întârzierilor, chiar şi... două mii de lei.
Cristian Mihăilă directorul unei şcoli de şoferi: Dacă dai după patru luni examenul, clar vei avea cinci, şase şedinţe de perfecţionare unde o să ai un cost aproximativ cât toată şcoală. E posibil să uite din noţiunile învăţate.
Nu doar lipsa personalului a dus la această situaţie. Autorităţile spun că în ultimii cinci ani s-a dublat numărul celor care vor să şofeze. Ministrul anunţă schimbări.
Dragoş Tudorache, ministrul Afacerilor Interne: Am decis modificarea unui ordin de ministru care prevedea exlusiv că personalul Direcţiei Paşapoarte e cel care poate fi atestat pentru această activitate de examinare, o voi extinde şi la nivelul poliţiei rutiere în aşa fel încât să putem suplimenta numărul examinatorilor şă să coborâm termenul la cel mult 30 de zile.
Anul trecut în Bucureşti peste 18 mii de oameni s-au înscris pentru a obţine permisul de conducere, iar anul acesta aproape zece mii.