Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru București a intrat în linie dreaptă, participanții mai având la dispoziție o săptămână pentru a se înscrie, a informat Primăria Capitalei, vineri, prin intermediul unui comunicat de presă.
Alături de primarul general, din juriul concursului mai fac parte: prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, Secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului București; Anca Boeriu, lector la Departamentul Grafică al UNARTE; dr. Maria Duda, lector Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici; Dochița Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO"; Bogdan Naumovici, managing partener "23 Communication Ideas"; Corina Vințan, managing partner "Links Associates"; Mirel Palada, sociolog, potrivit Agerpres.
Termenul de înscriere va expira pe 20 aprilie, iar câștigătorul va fi anunțat pe 3 mai, printr-un anunț publicat pe site-ul municipalității.
La concurs se poate înscrie, fără niciun fel de costuri sau taxe, orice persoana fizică, cetățean român, care deține un act de identitate valabil, are vârsta de cel puțin 18 ani, nu este salariat și/sau colaborator al organizatorului sau soț/soție, rudă sau afin până la gradul IV al persoanelor implicate în organizare.
Logo-ul va reprezenta "un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria, cultura, viața orașului București", se specifică în regulament.
"Bucureștiul are nevoie de o identitate vizuală proprie, așa cum au toate marile capitale ale lumii. Prin organizarea acestui concurs ne dorim să obținem un logo reprezentativ pentru oraș, ușor recognoscibil, o carte de vizită pentru București, mai ales în ceea ce privește implicarea Primăriei Capitalei în diferitele evenimente culturale, educative și sportive. Subliniez că noul logo nu va înlocui actuala stemă a municipiului București. Ea rămâne ca simbol oficial, atât pe steag, cât și pe înscrisurile oficiale", a precizat primarul general, Gabriela Firea.
Premiul va fi de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp și spațiu, pe orice suport material și în toate modurile, în favoarea municipiului București, pentru utilizarea lucrării ce va fi declarată câștigătoare.
Juriul va analiza și va puncta după următoarele criterii: relevanță pentru tema concursului; atractivitate/design atractiv; originalitate (să îmbine elemente care să reflecte tradiția istorică a Bucureștiului cu elemente care să țină cont de tendințele actuale); funcționalitate (vizibilitate și lizibilitate, să fie ușor recognoscibilă, să poată fi imprimată și pe suprafețe mici fără să piardă detalii esențiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale, cum ar fi: București cultural, București turistic, București muzical, București sportiv). Cele cinci criterii vor avea o pondere egală în evaluarea fiecărei lucrări, membrii juriului acordând fiecărei lucrări punctaj de la 0 la 20 pentru fiecare criteriu.