Legi noi. Călătoria fără bilet se va sancţiona cu amendă de până la 500 de lei

Data publicării:
autobuz 168 ratb - ratb.ro 1

Noua legislație nu poate fi o soluție serioasă pentru nevoia de transport a forței de muncă spre și dinspre serviciu, deși în București, dar și în mai multe orașe mari ale țării aceasta este o problemă majoră. Și asta pentru că programele de transport în comun la nivel judeţean au fost deja atribuite, iar noua legislaţie ar trebui să intre în vigoare abia în jurul lui 2019.

Autorităţile locale din mai multe localităţi vor putea alege să îşi pună în comun resursele şi să creeze rețele unitare în toată regiunea respectivă. Coordonarea regiilor de transport deţinute de primării cu firmele private, precum şi de planificarea rutelor şi a orarelor de circulaţie se putea face și până acum. De exemplu municipiul Oradea şi comuna Borş au înfiinţat deja o asemenea asociaţie de dezvoltare în 2012, pentru a putea asigura transportul forței de muncă în parcurile industriale. Mai la sud, în Timiș, unde criza de angajați este și mai mare, companiile și-au organizat propriile linii de transport care aduc muncitori și din Caraș Severin.

Dar niciunde situația nu este mai gravă decât la București. Asta pentru că de facto Capitala s-a extins peste zona Ilfov din jurul ei, dezvoltările rezidențiale și cele industriale au fost amplasate haotic, metroul nu prea ajunge în afara Bucureștiului iar liniile de autobuz și microbuz se dau mai mult pe interese.

Capitala nici nu poate contribui la finalizarea unei centuri pe patru benzi, deși exact banii sunt ultima problemă a celui mai bogat oraș al României.

O tentativă de unificare a biletelor de la metrou și RATB a eșuat înfiorător în urmă cu doi ani pentru că pur și simplu cele două regii cu stăpâni diferiți nu și-au achitat între ele banii încasați.

Totuși această legea precizează că Metrorexul, regia autonomă care se ocupă de metroul din Bucureşti, va fi transferat din subordinea Ministerului Transportului în cea a Municipiului Bucureşti, urmând să fie şi ea integrată în Compania de Transport Metropolitan Bucureşti-Ilfov.

În forma propusă a legii, călătoria fără bilet se va sancţiona cu o amendă cuprinsă între 100 şi 500 de lei. În momentul de faţă, în Bucureşti, amenda este de 50 de lei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Liviu Dragnea, “trădarea” supremă față de PSD: “Presă plătită îl apără pe Ciolacu în cazul Nordis!”
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Elena Lasconi, fotografii cu fiica ei, înainte de alegeri. „Avem multe de învățat de la copiii noștri”
Newsweek
HAOS la Poșta Română: Peste 2.000.000 de pensii, în pericol să nu fie livrate. Guvernul intervine
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Ylva Johansson
Șefa migrației din UE a tras un semnal de alarmă cu privire la vizele rusești. Care ar fi amenințările la...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...