La inaugurare a fost forfotă în noul terminal de pe aeroportul Otopeni, dar de atunci, de obicei, acesta e aproape gol. Explicația: noul sistem automat de sortare a bagajelor, care a costat aproape opt milioane de euro, potrivit unui raport al Curții de Conturi, nu funcționează cum ar trebui. Așa că nu pot fi deschise mai mult de opt dintre cele 54 de ghișee. La tăierea panglicii, premierul vedea un alt viitor pentru această investiție.
„Sunt convins că investiția făcută aici se va dovedi foarte rapid ca una din investițiile cele mai necesare și mai profitabile până la urmă”, spunea Victor Ponta, premierul României, în 6 noiembrie.
Noul terminal a fost inaugurat acum un an, însă conducerea aeroportului se bazează în continuare pe cel vechi. Cine decolează de pe Otopeni știe foarte bine la ce se referea premierul Victor Ponta la momentul festiv: „De fiecare dată când veneam la aeroport mă îngrozeam de aglomerație, de cozi, până la urmă de nervozitatea pasagerilor”.
Șapte luni a stat în testare noul sistem de sortare a bagajelor, timp în care cei din conducerea aeroportului nu și-au dat suficient interesul pentru remedierea problemei, susțin inspectorii Curții de Conturi. Cei mai mulți pasageri sunt, însă, înțelegători și văd partea plină a paharului.
Pentru că nu toate sistemele din noul terminal funcționează la parametri normali, conducerea aeroportului a refuzat să facă recepția finală a lucrării și să plateasca firmei care a ridicat noul terminal restul de bani, cinci milioane de euro.
„Valoarea lucrărilor recepționate, inclusiv integrarea software în sistem a echipamentelor de scanare, a fost de 3,4 milioane de euro, iar pentru achiziția și montajul celor patru echipamente de scanare și control, valoarea contractată și achitată a fost de 6,3 milioane de dolari americani, la care se adaugă plata unui abonament lunar de 55.536 de dolari pe lună, pentru întreținerea acestora, pentru o perioadă de șase ani”, se arăta în documentul Curții de Conturi.