Au trecut cinci zile de la prăbuşirea elicopterului SMURD şi nimeni nu poate spune ce s-a întâmplat în acele secunde fatale deasupra lacului Siutghiol. Oficial, ştim că pentru ultima misiune, aparatul de tip EC a plecat de la Tuzla spre Tulcea. De acolo a luat un bolnav şi l-a transportat la Spitalul Constanţa. Următoarea destinaţie a fost aeroportul Kogălniceanu, pentru alimentare. De acolo, urma ultima etapă a zborului, înapoi la Tuzla, la hangar. Era ultimul zbor al zilei. Dar a fost ultimul din viaţa celor patru. Deaspura lacului Siutghiol, s-a produs nenorocirea. Aici apare şi prima întrebare fără răspuns:
De ce a ales pilotul tocmai acest traseu?
La ora 16 şi 11 minute, potrivit Ministerului de Interne, cineva a anunţat accidentul. Autorităţile locale s-au mobilizat pentru intervenţie. Una în urma căreia echipajul din elicopeter nu a fost salvate. Se nasca alte întrebări:
De ce au ajuns pompierii atât de târziu?
De ce nu era barca umflată corespunzător?
De ce nu a funcţionat motorul bărcii?
De ce primii salvatori au fost pescarii?
Poate pentru că ei n-au un sistem integrat de intervenție și nici unul de comunicații, așa cum au autoritățile. Unitatea ISU Dobrogea se află la zece kilometri de locul accidentului. Cu toate acestea, au avut nevoie de 20 de minute să ajungă pe malul lacului, din momentul în care au fost alertați.
De ce nu există nicio unitate ISU în stațiunea Mamaia?
Unitatea de scafandri din Constanța se află la 17 kilometri de locul prăbușirii. Oficial, aceştia au intrat în apă după 54 de minute.
De ce au intervenit scafandri după aproape o oră?
Întrebări sunt multe, dar la toate vor răspunde anchetatorii. Dosarul penal este deschis pentru ucidere din culpă, nimeni nu este încă învinuit.