Autostrada Sibiu-Piteşti este, tot mai departe, de a deveni din proiect realitate. Ieri a expirat termenul până la care italienii de la Spea şi românii de la Tehnic ar fi trebuit să termine studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Nu l-au terminat, iar şefii de la Drumuri, nu vor să le mai acorde vreun răgaz. Reprezentanţii instituţiei s-au angajat, în schimb, să facă studiul, cu inginerii proprii, ceea ce ar putea prelungi, însă, termenul de finalizare a lucrărilor, care ar fi trebuit să fie gata, în 2021. Drumul care leagă acum oraşele Piteşti şi Sibiu este DN7, o şosea care se blochează, cel puţin o dată pe săptămână, de cele mai multe ori, din cauza accidententelor.
Şoferii au stat în trafic mai bine de patru ore pe traseul pe care ar trebui să treacă autostrada Sibiu-Piteşti. Asta după ce un tir încărcat cu butelii şi două maşini s-au ciocnit pe DN7, în judeţul Vâlcea.
Șofer TIR: „Dintr-o dată a început să treacă uşor pe contrasens. S-a tras dreapta să îl evităm. În momentul în care s-a spart rezervorul de ulei şi ne-a întors instantaneu.”
Coloanele de maşini s-au întins pe mai bine de 20 de kilometri.
Pe DN7, pe Valea Oltului trec peste 30.000 de maşini zilnic, în condiţiile în care drumul a fost proiectat pentru doar 7.000 de autoturisme.
Polițist: „Într-adevăr valorile de trafic sunt foarte mari, însă recomandăm să adaptaze în permanenţă viteza la condiţiile de trafic şi de drum.”
Şi între Piteşti şi Râmnicu Vâlcea, tot pe DN7, sunt zilnic cozi uriaşe. Coloanele de maşini depăşesc 10 kilometri.
De trei săptămâni se fac reparaţii la şosea pe o porţiune de 60 de kilometri, iar lucrările ar trebui să fie gata la finalul lunii septembrie. Muncitorii înaintează, însă, foarte greu.
Traficul ar putea fi mai lejer dacă în zonă s-ar construi autostrada Sibiu-Piteşti, despre care se vorbeşte de mulţi ani.
Astfel de blocaje au loc pe Valea Oltului, cel puţin o dată pe săptămână. Asta deşi autorităţile au în plan construirea unei autostrăzi pe aici de mai bine de 10 ani. În 2008 a fost finalizată prima variantă de traseu a autostrăzii Sibiu-Pitești. Iată că suntem în 2017 și suntem abia în faza în care au fost licitate primele două tronsoane.
Joi a expirat termenul până la care italienii de la Spea şi românii de la Tehnic ar fi trebuit să termine studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Pentru că nu l-au terminat, şefii de la Drumuri nu le-au mai acordat răgaz şi vor să facă studiul cu ingineri proprii. Reprezentanţii companiei şi-au arătat nemulţumirea de mai mult timp.
Stefan Ioniţă, directorul general al CNAIR: „Nu putem merge la nesfârşit cu prelungiri atâta timp cât a fost o procedură de achiziţie. CNAIR are resursele necesare, are capacitatea administrativă astfel încât să ducă acest proiect, să îl continue, chiar şi cu resurse proprii.”
Deşi până acum nu s-a pus niciun centimetru de asfalt pentru autostrada Sibiu-Piteşti, şefii de la drumuri au trecut în proiect termen de finalizare 2021, iar investiţia ar trebui să se ridice la 3,3 miliarde de euro.