Şoferii din sectorul 4 au primit cu mare bucurie vestea că, de luni, firma de ridicări auto nu mai are contract cu primăria.
Șofer: Mi s-a părut că de multe ori au acţionat abuziv. Vi s-a întâmplat să vă ridice maşina? Exact. Şi eram, culmea, în misiune la momentul ăla. Nu am avut cu cine să discut.
Șofer: Dacă locuri de parcare nu sunt, unde să parchez maşina? Eu o parchez pe spaţii verzi, pe trotuare, la doi kilometri de scare blocului.
După expirarea contractului, şoferii din sectorul 4 vor putea să-şi lase maşinile pe trotuar, prea aproape de colţul străzii sau în zonele cu oprirea interzisă.
Adrian Ionescu, directorul Poliţiei Locale Sector 4: Contractul cu societatea de ridicări încheiat între Poliţia Locală a Sectorului 4 şi societatea respectivă a ţinut din 25 ianuarie 2010 până în 25 ianuarie 2015.
Maşinile ridicate din sectorul 4 erau aduse şi depozitate aici, la sediul firmei, aflat undeva în zona Berceni. Ca să îşi poată recupera autoturismul şoferii plăteau o taxă de 500 de lei şi încă o amendă de 200 de lei către Poliţia Rutieră. Dacă şoferul nu se prezenta la firma de ridicări în aceeaşi zi, atunci, la factură se adăugau 200 de lei pentru fiecare zi în care era depozitat autoturismul.
Pe viitor, de ridicarea maşinilor parcate ilegal se va ocupa poliţia locale. Însă vor avea probleme doar şoferii al căror autoturism blochează intrarea în spitale, a fost lăsat în staţiile RATB sau pe trecerile de pietoni. Va mai dura ceva până ce poliţia locală va ridica maşini, pentru că instituţia trebuie să cumpere două utilaje speciale de tractat.
Adrian Ionescu, directorul Poliţiei Locale Sector 4: Operaţiunile de ridicare vor fi scăzute mai mult de jumătate. Vor ajunge la 200 de lei de la 500 de lei. Şi contravenţia de 195 de lei care este pe oprirea interzisă.
Sectorul 4 devine astfel al doilea din Bucureşti în care primăria nu are contract cu o firmă de ridicări auto.
În Capitală sunt, conform datelor oficiale, un milion şi jumătate de maşini şi doar 250 de mii de locuri de parcare.