Construcţia Gării din Galaţi a început acum 25 de ani. Proiectul prevedea dărâmarea vechii clădiri, considerată prea mică, şi înlocuirea ei cu un imobil pe două niveluri, mult mai mare. De asemenea, urmau să fie reabilitate peroanele şi să crească numărul acestora.
„Merg greu lucrările pentru că au fost câţiva ani în care finanţările au fost destul de subţitri. Am avut şi probleme cu firmele care lucrau, chiar una din marile firme din Galaţia intrat în insolvenţă”, spune Laurenţiu Seceleanu, director CFR Galaţi.
Înainte de a intra în insolvenţă, constructorul a reuşit acum câţiva ani să inaugureze doar clădirea gării.
„Din 2003 până în 2007 s-au continuat lucrările, în limita fondurilor disponibile, şi aici putem spune că s-a lucrat la ceea ce numim gară, practic clădirea gării, care a fost dată în folosinţă în 2006 şi finalizată parţial în 2007”, explică Laurenţiu Seceleanu.
După ce şi-au cumpărat biletul, cei mai mulţi gălăţeni ajung la sala de aşteptare, care se află la primul etaj al gării. Deşi le-ar fi folosit o astfel de scară rulantă, mai ales din cauza bagajului greu pe care îl cară după ei, din păcate aceasta nu funcţionează de peste cinci ani.
Pentru călători, drumul între casele de bilete şi uşa trenului este plin de obstacole obstacole. Primul dintre acestea este o pasarelă şubredă, din lemn, străjuită de panouri metalice.
În fiecare an, reprezentanţii regionalei CFR Galaţi promit că lucrările se vor încheia anul viitor. În cei 25 de ani trecuţi de la începerea construcţiei s-au cheltuit 30 de milioane de lei şi mai este nevoie de încă 50 de milioane de lei pentru finalizarea proiectului.