Alimente, haine, încălţăminte, facturi. Totul la un click distanţă. Cu un card şi un telefon cu internet scăpăm acum de zeci de drumuri şi de aglomeraţie.
Pentru Alexandru Goagă mall-ul este tot timpul la îndemână: pe telefon. Tânărul nici nu îşi mai aminteşte de când nu a mai stat la coadă pentru a plăti ceva. Toate cumpărăturile şi facturile le plăteşte cu ajutorul aplicaţiilor instalate pe smartphone: „Lucrez până la ora 6, ca orice român din mediul privat, şi dacă mă duc la Poşta Română să plătesc facturile, în magazin sau până la etajul 14 să plătesc întreţinerea pierd cel puţin o oră şi ceva. Cu telefonul mobil am aplicaţie şi plătesc rapid”.
În magazinele online, unele produse au şi preţuri mai mici pentru că nu există costuri atât de mari pentru chirie şi promovare.
Adelina Oprea, directorul de marketing al unui magazin online: „E mai comod, mai ieftin, dacă te duci la mall cu siguranţă vei cheltui şi pentru altceva, cafea, suc, intri în mai multe magazine, plus deplasarea până la mall şi înapoi.”
Cei mai împătimiţi cumpărători online au până în 35 de ani, venituri medii şi studii superioare, spun comercianţii. Iar numărul lor creşte.
Iulian Stranciu, directorul unui magazin online: „Telefonul mobil a devenit un fel de telecomandă a Universului din jurul nostru. Aproape 20% din clienţi sunt din aplicaţie, iar mobile sunt peste 60%. Anul trecut, în medie, 55% din trafic a fost de pe mobil iar acest trend va continua. Ne aşteptăm în 2 ani să fie peste 80%.”
Românii cheltuiesc aproape cinci milioane de euro zilnic pentru cumpărături pe internet, iar 40 la suta sunt realizate cu ajutorul telefonului mobil, potrivit unui studiu.Şi la metrou poţi să plăteşti călătoriile cu ajutorul cardului contactless.
12 milioane de români ţin în portofele 14,5 milioane de carduri. Pe de altă parte, cinci milioane nu au făcut niciodată o plată cu cardul, arată datele băncilor. În alte state europene, banii cash sunt folosiţi din ce in ce mai puţin. În Suedia, de exemplu, peste 80% la sută din tranzacţii sunt făcute cu cardul.