Astfel, şoseaua este, mai degrabă, un drum forestier, plin de gropi şi denivelări care, de fiecare dată când se strică vremea, devine o provocare chiar şi pentru maşinile de teren.
„Situația juridică a acestui sector de drum este una cu totul și cu totul specială. dDși este drum județean nu este în totalitate în administrarea noastră”, a declarat președintele CJ Hunedoara Adrian David.
Din cei 35 de kilometri ai drumului, șapte sunt administraţi de Primăria comunei Bătrâna, 10 de Consiliul Județean și 18 sunt de Direcția Silvică.
„Pe acel drum se transportă aproximativ 30.000 de metri cubi de lemn pe an și deservește o suprafață de peste 8000 de hectare de fond forestier, pădure proprietate de stat”, a declarat directorul Direcției Sivice Hunedoara Radu Crișan.
Conducerea primăriei Bătrâna e de acord ca drumul să fie de-clasificat şi transformat în drum comunal, deşi recunoaşte că nu are bani pentru asfaltarea lui.
„În acte acest drum e județean, în realitate n-as putea să vă spun, este al tuturor și al nimănui”, a subliniat primarul comunei Bătrâna Radu Herciu.
Pe o porțiune de aproape 20 de kilometri, drumul este plin de gropi, cratere și denivelări.
Drumul este și foarte îngust, pe anumite porțiuni două mașini abia pot trece una pe lângă cealaltă, iar intersecția lor se lasă de multe ori cu urmări, dovadă stă uleiul scurs din baia spartă a unui autoturism.
Un nou act normativ ar putea fie să oblige direcția silvică să predea consiliului județean porțiunea pe care o administrează, fie să declasifice toată şoseaua de la rangul de drum judeţean la cel de drum forestier.
„Așa izolăm Bătrâna și, să nu greșesc, dacă rămânem în starea asta, peste maxim 10 ani se va vorbi de Bătrâna la timpul trecut”, a subliniat primarul.