Drumul expres din Oradea care face legătura între intrarea dinspre Cluj şi ieşirea spre Satu Mare a costat 16 milioane şi jumătate de euro, bani europeni, dar finalul lui nu e nici pe departe pe măsura investiţiei.
După un traseu de câţiva kilometri în care şoferii nu întâmpină aproape niciun obstacol, drumul expres se termină brusc, în spatele acelui gard, iar şoferii sunt obligaţi să vireze dreapta, pe străzi înguste şi întortocheate, în zone de case.
Motivul: deşi există avize atât din partea Ministerului Transporturilor, cât şi din partea CFR, pentru acest proiect european, transferul terenului din administrarea CFR, în cea a Primăriei Oradea nu a mai avut loc.
„Schimbându-se trei miniştri şi vreo trei directori la CFR, când îi convingi, îi schimbă din funcţie. Iar îi convingi, iar îi schimbă din funcţie,” spune Ilie Bolojan, primarul municipiului Oradea.
Reprezentanţii CFR aşteaptă şi ei aprobări de mai sus.
„Terenul la care faceţi referire în adresa dumneavoastră se poate transfera respectând prevederile legale.” <sursa: Serviciul de Comunicare şi Mass Media al CFR>
Proiectul nu doar că a fost întârziat, spun reprezentanţii Primăriei Oradea, dar s-au pierdut şi bani europeni.
„Anul trecut în luna septembrie ar fi trebuit să începem lucrările în zona respectivă ca să le terminăm până în decembrie, iar momentan suntem în iunie 2016, practic avem o întârziere de nouă luni,” explică Annamaria Sava, manager proiect drum expres.
Şi cum drumul trece deocamdată printr-o zonă cu multe case, oamenii care locuiesc aici sunt nemulţumiţi de traficul intens.
„E foarte mare traficul şi foarte mare pericolul pentru copii, pentru oameni în vârstă. A fost un accident aici pe Depoului, deci nu poţi să ieşi în faţa porţii,” spune o localnică.
Între timp, primăria Oradea a demarat deja un alt proiect, prin care drumul expres va fi prelungit până la ieşirea din oraş spre Satu Mare. Valoarea noilor lucrări e estimată la aproape 9 milioane de euro.