Dispute pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești

Data publicării:
autostrada-1

Pentru tronsonul de autostradă între Boiţa şi Curtea de Argeş, şefii de la Drumuri urmează să decidă între două variante de traseu - de 74, respectiv 78 de kilometri. Cea mai scurtă presupune construcţia a șapte tuneluri cu o lungime totală de 6,5 kilometri. Există şi o variantă mai scurtă de traseu, susţine chiar un angajat al CNADNR.

Alin Goga, consilier juridic în CNADNR: „Traseul este într-o linie relativ dreaptă între Boiţa prin Ţara Loviştei spre Sălătrucu, prin nodul localităţii Perişani, prin nodul satului Mlăceni, unde ar fi nevoie de un tunel de doi kilometri. Din zona Boiţa şi până dincolo de Câineni este nevoie de 7-8 kilometri de tuneluri şi viaducte. Nu mai ai mutări de utilităţi, nu mai ai exproprieri, nu mai ai construcţie de ecoducte pentru marile carnivore şi este o întreţinere mai ieftină pe aceste tuneluri”.

Potrivit CNADNR, realizarea unui kilometru de tunel pe o autostradă de munte costă 27 de milioane de euro, fără TVA.

Traseul propus e şi pe placul primarilor din zonă.

Ion Sandu, primarul comunei Perișani: „Evită o parte din alunecările de teren din partea sudică a localităţii noastre şi, mai mult, ar avea şi o imagine turistică extraordinară, ca prin Austria. 05.08

Cătălin Homor, directorul general al CNADNR: „Eu merg pe mâna experţilor, cei care s-au ocupat propriu zis şi au intrat în detaliu, nu numai chestiuni mărunte de genul ăsta. Zic eu că la finalul lunii iunie vom avea un traseu cap-coadă”.

Producătorii auto, care aşteaptă de mulţi ani finalizarea autostrăzii Sibiu-Piteşti, nu mai cred nici în promisiunea ministrului Transporturilor, că şoseaua de mare viteză va fi gata în 2021.

Constantin Stroe, preşedintele ACAROM: „Nu mai cred în miniştri. Vreau un planning care să arate termene, faze, etape, responsabili. Barem în 2021 să facă ceva parţial, dar care nu va rezolva fluenţa circulaţiei pe tronsonul ăsta Vest-Est până la Constanţa”.

Traseul trebuie stabilit de firma care face studiu de fezabilitate. Un contract în valoare de 29 de milioane de lei. Munca italienilor de Spea Ingineria şi a românilor de la Tecnic Consulting a fost, însă, aspru criticată de experţii europeni.

Citiți și:

Autostradă spectaculoasă peste Carpați

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Au montat o cameră ascunsă în apartamentul unde erau cazați în vacanță. Ce au descoperit că făcea personalul...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
„Tipul acela gay”. Elon Musk, vizat de declarațiile electorale ale lui Tim Walz, partenerul de campanie al...
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani