Deciziile de recalculare a pensiilor vor fi distribuite începând de vineri, 16 august. Directorul Poștei, Valentin Ștefan, a explicat la Digi24 în ce condiții pot lăsa poștașii aceste documente rudelor sau apropiaților beneficiarului, dacă acesta nu este acasă.
„Vineri de dimineață, pe 16 august, vor pleca primele decizii. În toate județele, în toate localitățile țării, va începe acest proiect de distribuire. Până la sfârșitul perioadei, care este de 10 zile lucrătoare, deci până pe 30 august, noi trebuie să distribuim peste 4,6 milioane de astfel de decizii. Noi vom încerca să le distribuim, depinde foarte mult și dacă beneficiarii sunt acasă”, a spus Ștefan.
„Noi avem capacitate de lucru, am stabilit o medie de aproximativ 500.000 de astfel de documente distribuite în fiecare zi, n-ar trebui să fie o problemă”, a adăugat el.
Ștefan a explicat și ce se întâmplă dacă destinatarii nu vor fi găsiți acasă.
„Colegii de la poștă vor merge de două ori. În prima zi vom lăsa un aviz, un document în ușă în care îi vom înștiința pe cei care nu au fost acasă că am încercat să livrăm documentul. La două zile distanță vom merge din nou și vom lăsa același aviz dacă nu găsim pe nimeni acasă nici atunci.
Beneficiarii care nu au fost găsiți acasă vor fi invitați să ridice de la oficiul poștal acest document, timp de 20 de zile calendaristice”, a explicat directorul Poștei Române.
Dacă deciziile nu sunt ridicate în acest interval, ele vor fi trimise înapoi la Casa de Pensii.
Totuși, Ștefan nu se așteaptă să fie multe decizii trimise înapoi, pentru că ele pot fi lăsate și la rudele beneficiarilor care sunt găsite acasă de poștași.
„Documentul poate fi înmânat și membrilor familiei sau persoanelor care locuiesc la aceeași adresă și fac parte din anturajul beneficiarului. Evident, va trebui să prezinte un act de identitate, astfel încât să ne asigurăm că persoana căreia îi înmânăm documentul este apropiată de beneficiar”, a mai spus Ștefan.
Editor : M.B.