Contează nu doar preţul, ci şi confortul. Trenul este cea mai ieftină variantă, însă călătoria durează cel mai mult: aproape o zi întreagă. Avionul este cel mai rapid, dar costă şi cel mai mult. Maşina pare a fi, în aceste condiţii, cea mai bună opţiune, chiar dacă până la ieşirea din ţară sunt peste 600 de kilometri, din care doar aproape 350 pe autostradă.
Cel mai ieftin drum este cel cu trenul. Plăteşti doar 220 de lei până la Viena, dacă îţi iei biletul cu cel puţin 3 zile înainte şi nu te deranjează ca timp de 19 ore să împarţi compartimentul cu alte 5 persoane. Iar CFR nu duce lipsă de clienţi pe astfel de rute, mai ales că trenurile nu ajung doar în Austria, ci şi în Bulgaria, Serbia si Grecia.
Şefii de la CFR s-au inspirat de la companiile aeriene si au început să le ofere pasagerilor şi câte o gustare. Pentru cei care călătoresc la cuşetă aceasta constă în apă şi sticksuri. Cei care călătoresc la vagonul de dormit primesc un mic dejun ceva mai consistent format dintr-un pachet de biscuiţi, o sticlă de apă, una de suc, ness şi gem. Ce-i drept şi biletul se apropie de 450 de lei. Dacă mai adaugi 130, ai făcut suma necesară pentru un drum cu maşina până în Capitala Austriei. Atenţie, însă! Drumul durează aproape 12 ore.
Dacă aţi pornit din Bucureşti şi Viena şi aţi ajuns până aici, la Nădlac, atunci puteţi să răsuflaţi uşuraţi, pentru că ce era mai greu a trecut. Până aici aţi condus fără oprire fix 600 de kilometri din care doar 387 pe autostradă, în ceva mai mult de 7 ore.
Pe Valea Oltului s-a pierdut cel mai mult timp. Până la construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti, şefii de la Transporturi vin cu ideea de a mai adăuga o bandă Drumului Naţional 7, între Râmnicu Vâlcea şi Sibiu. „Începând din acest an extidem actualul drum Pitesti - Sibiu cu banda a treia din loc în loc, astfel încât să nu te duci în spatele unui TIR 50 de kilometri. Te duci 5, apoi apar 3 kilometri de 3 benzi, o a treia bandă reversibilă”, a spus ministrul Ioan Rus.
De la Nădlac şi până la Viena mai sunt 460 de kilometri care pot fi parcurşi în mai puţin de 5 ore: de la intrarea în Ungaria, drumul continuă doar pe autostrăzi, iar şofatul devine o plăcere....care costă. În jur de 18 euro sunt taxele de drum pentru cele două ţări. Cu avionul este cel mai confortabil, dar şi cel mai scump. Călătoria durează mai puţin de două ore şi costă în jur de 600 de lei.