Mii de bucuresteni creează adevărate furnicare în hipermarketuri, iar în graba lor pun aproape involuntar în coșul de cumpărături și produse care nu le trebuie acum.
După sărbători, tone de alimente ajung la groapa de gunoi. Un român aruncă sau irosește anual o sută de kilograme de mâncare. În țările dezvoltate aproape jumătate din alimentele cumpărate de o familie sunt aruncate.
Pentru hipermarketuri însă, ultimele 3 luni salvează întregul an, pentru că acum vânzările cresc pe un fond constant de reducere a consumului cu aproximativ zece procente.
Chiar dacă pare că unii consumatori fac risipă, practic ei sunt gura de oxigen pentru marile magazine și asta pentru că reușesc să echilibreze scăderea consumului afectat de cei foarte cumpătați.
Cu listele de cumpărături în mână și cu bugete fixe în care trebuie să se încadreze, sunt însă și mulți clienți care spun că se rezumă doar la sarcinile trasate de soții.
Deși consumul total este în scădere, magazinele sunt tot mai multe de la un an la altul, iar în marile orașe, cu greu găsești o intersecție fără un supermarket.
Astfel, profiturile sunt și ele tot mai mici pentru fiecare magazin în parte. Pentru că în România anul acesta au fost deschise 250 de centre comerciale noi.
A doua zi de Crăciun se vor redeschide toate magazinele, iar românii își vor putea face, din nou, cumpărăturile.