Cum vor arăta DRUMURILE EXPRES din România? Exemple din MASTERPLANUL din domeniul TRANSPORTURILOR

Data publicării:
DRUMURI

 

Planul prezentat Comisiei Europene arată că România are nevoie de finanţare pentru doar 656 de kilometri de autostrăzi, adică de 3 ori mai puţin decât anunţase anul trecut, fostul ministru al transporturilor Dan Şova. Ministerul Transporturilor a decis să taie din proiectele pentru autostrăzi şi să le transforme în drumuri expres. Este cazul şosele Piteşti - Sibiu, despre care şeful Transporturilor nu ştie excat cât va costa şi nici când va fi gata.

Drum expres sau autostradă? Care sunt diferențele

Drumul expres e un fel de rudă mai săracă a autostrăzii. Construcţia lui necesită cu 25% mai puţini bani cu toate că are tot două benzi pe sens, iar viteza legală permisă este aproape similară.

Una dintre diferențe este aceea că autostrada trebuie să aibă obligatoriu bandă de urgență, iar pentru drumul expres nu există această obligație.

O altă diferență este separatorul dintre benzi. De cele mai multe ori, la autostradă se optează pentru parapet metalic, iar în cazul drumurilor expres este folosit așa-numitul parapet New Jersey, din beton. De asemenea, autostrăzile au obligatoriu parapet metalic și pe margine, ceea ce la drumul expres este opțional.

Viteza legală pe autostradă este 130 de kilometri la oră, în timp ce pe drumul expres se merge legal cu cel mult 120 de kilometri la oră. Viteza maximă scade în funcție de forma de relief. În zonele de deal și de munte aceasta scade la 100 sau 80 de kilometri la oră.   

POȚI CONSULTA MASTERPLANUL DE TRANSPORTURI AICI

Ioan Rus a prezentat noul Masterplan de transporturi: mai puține autostrăzi, mai multe drumuri expres

În MASTERPLANUL DIN DOMENIUL TRANSPORTURILOR sunt prezentate și câteva exemple de drumuri din Polonia și Croația. 

Este vorba de autostrada A4 Wroclaw – Cracovia. Exemplu de autostradă construită sustenabil în Polonia (două benzi cu posibilitatea de extindere la trei benzi)

Drum Expres (Brza Cesta) în Croația în apropiere de Zagreb (cu spatiu median dedicat dezvoltarii ulterioare la profil de autostrada)

 

De asemenea, este prezentată și o structură de drum express cu trei benzi pe sens și cu spațiu median dedicat pentru dezvoltare la profil de autostradă, cu impact redus asupra traficului pe perioada lucrărilor și cu investiție financiară mică. „Se observă cu nu se fac intervenții la lucrările periferice precum benzi de accelerare/decelerare, canale de scurgere sau instalații de iluminat”, se arată în MASTERPLANUL din domeniul Transporturilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...