Cum vor arăta DRUMURILE EXPRES din România? Exemple din MASTERPLANUL din domeniul TRANSPORTURILOR

Data publicării:
DRUMURI

 

Planul prezentat Comisiei Europene arată că România are nevoie de finanţare pentru doar 656 de kilometri de autostrăzi, adică de 3 ori mai puţin decât anunţase anul trecut, fostul ministru al transporturilor Dan Şova. Ministerul Transporturilor a decis să taie din proiectele pentru autostrăzi şi să le transforme în drumuri expres. Este cazul şosele Piteşti - Sibiu, despre care şeful Transporturilor nu ştie excat cât va costa şi nici când va fi gata.

Drum expres sau autostradă? Care sunt diferențele

Drumul expres e un fel de rudă mai săracă a autostrăzii. Construcţia lui necesită cu 25% mai puţini bani cu toate că are tot două benzi pe sens, iar viteza legală permisă este aproape similară.

Una dintre diferențe este aceea că autostrada trebuie să aibă obligatoriu bandă de urgență, iar pentru drumul expres nu există această obligație.

O altă diferență este separatorul dintre benzi. De cele mai multe ori, la autostradă se optează pentru parapet metalic, iar în cazul drumurilor expres este folosit așa-numitul parapet New Jersey, din beton. De asemenea, autostrăzile au obligatoriu parapet metalic și pe margine, ceea ce la drumul expres este opțional.

Viteza legală pe autostradă este 130 de kilometri la oră, în timp ce pe drumul expres se merge legal cu cel mult 120 de kilometri la oră. Viteza maximă scade în funcție de forma de relief. În zonele de deal și de munte aceasta scade la 100 sau 80 de kilometri la oră.   

POȚI CONSULTA MASTERPLANUL DE TRANSPORTURI AICI

Ioan Rus a prezentat noul Masterplan de transporturi: mai puține autostrăzi, mai multe drumuri expres

În MASTERPLANUL DIN DOMENIUL TRANSPORTURILOR sunt prezentate și câteva exemple de drumuri din Polonia și Croația. 

Este vorba de autostrada A4 Wroclaw – Cracovia. Exemplu de autostradă construită sustenabil în Polonia (două benzi cu posibilitatea de extindere la trei benzi)

Drum Expres (Brza Cesta) în Croația în apropiere de Zagreb (cu spatiu median dedicat dezvoltarii ulterioare la profil de autostrada)

 

De asemenea, este prezentată și o structură de drum express cu trei benzi pe sens și cu spațiu median dedicat pentru dezvoltare la profil de autostradă, cu impact redus asupra traficului pe perioada lucrărilor și cu investiție financiară mică. „Se observă cu nu se fac intervenții la lucrările periferice precum benzi de accelerare/decelerare, canale de scurgere sau instalații de iluminat”, se arată în MASTERPLANUL din domeniul Transporturilor.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu spune că nu a dorit să devină preşedinte. Care era planul lui, de fapt: „România, o...
Digi FM
Cu ce probleme s-a confruntat Cristina Bâtlan. Fiul ei a fost operat de zece ori: „E o chestie foarte rară...
Pro FM
Sam Asghari, fostul soț al lui Britney Spears, recunoaște că relația cu vedeta i-a dat un impuls în carieră...
Film Now
Nicole Kidman, schimbare majoră în carieră după ce a fost acuzată că apare în mai toate filmele și serialele
Adevarul
Trump amenință Rusia cu consecințe „devastatoare” dacă nu acceptă acordul de încetare a focului cu Ucraina
Newsweek
Guvernul crește, mâine, pensiile pentru 2.800.000 de pensionari. Cine ia banii și când DOCUMENT
Digi FM
Ianis Hagi, marele absent la decorarea lui Gică Hagi de la Cotroceni. Motivul pentru care nu a participat la...
Digi World
Gustarea care-ți poate proteja ochii, superaliment și pentru inimă și creier. Consumată zilnic în cantități...
Digi Animal World
Momentul când un delfin de peste 400 de kilograme sare în barca unor pescari. Imaginile sunt virale
Film Now
Keanu Reeves, detaliile care îi arată latura „umană”. Ce a făcut timp de zece ani și nu a știut nimeni: „Mi-a...
UTV
Otniela Sandu, prima reacție după ce Sebastian Dobrincu s-a împăcat cu Ioana Ignat. „Faptele arată mai mult...