Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri la Interviurile Digi24.ro că România va avea anul acesta minimum 100 de kilometri noi de autostradă sau drum expres, iar în 2024 „vor fi mai mulți”.
„Execuția la minsterul Transporturilor va fi dublă față de acum doi ani, 28 de miliarde. Faptul că noi anul trecut am semnat contracte de peste 10 miliarde de euro, pentru a da front de lucru pentru următorii ani, se va vedea în anii următori. În momentul în care semnezi aceste contracte ai nevoie de bugete din ce în ce mai mari și aceste lucruri se vor vede.
Anul acesta vor fi minimum 100 de kilometri de autostradă sau drum expres. Anul viitor vor fi mai mulți pentru că în 2024 și 2025 se vor termina foarte multe contracte. În anul 2022, la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte cât în 5 ani la un loc”, a afirmat Grindeanu.
Întrebat despre gaura de 20 de miliarde de lei de la buget și dacă riscă Guvenrul să rămână fără bani, ministrul a răspuns: „Nu cred, dar cheltuielile la stat trebuie reduse. Decizia guvernului de reducere eu chiar o susțin și cred că e una corectă”.
„La ministerul Transporturilor 80% din buget sunt pe investiți. Nu ai cum să tai așa ceva. Se vor face reduceri poate din zone unde procentul e cu totul altul, undei ai 80% cheltuieli curente și 20% investiții”, a adăugat Grindeanu.
Potrivit acestuia, A0, care leagă A1 de A2 către Constanța, va fi dată în circulație până la finalul anului 2023.
„Toate loturile de pe A7 sunt în lucru. Se merge cu o viteză foarte bună. Am fost pe A0 sud, acolo sunt 3 loturi, 2 dintre ele sunt în execuție, al treilea, o companie din Grecia. Pe cele două lucrurile merg bine, unul din loturi va trebui finalizat vara aceasta, celălaltă anul acesta. Sunt spre 34 de kilometri. Acest A0 Sud care e autostradă ar trebui să facă legătura între A1 și A2. Cel de al treilea va fi finalizat în aprilie 2024. Sunt mulțumit de ritmul de execuție pe cele două loturi pe care le-am văzut azi. Au toate șansele să se înscrie în termen. În schimb am tras și un semnal de alarmă pe ceea ce înseamnă lotul 1 care este la 30% și care în luna mai trebuie să fie la 50%, e vorba de compania din Grecia.
A0 nord sunt patru loturi, de două dintre ele sunt foarte mulțumit, de cum merg lucrurile unde e o companie românească. Pe al treilea lot s-a semnat contractul cu o companie din China. Au fost patru decizii ale instanței care ne obligă să semnăm cu această companie. Ultimul lot este asemănător cu istoria de la Aeroportul Otopeni pe care o vedem pe stenograme. Vă dau un exemplu, compania a decis de câteva ori că o altă companie a câștigat. S-a mers la CNSC s-a mers în instanță, într-un final, ultima decizie a unei instanțe a fost: nu e câștigător asta pe care l-ați dat voi la CNAIR, e cealaltă. Procedural îi chemi să vină cu actele să semnezi contractul, au termen două săptămâni. Nu au venit. Automat, conform legii, treci la următorul. Ce credeți că s-a întâmplat? Compania care nu a venit cu documentele a contestat. Mi se pare o formă de sabotare. Mi se pare de noaptea minții”, a explicat ministrul Sorin Grindeanu.
Editor : I.C