„Aş vrea să merg în Mamaia. Cât m-ar costa?
50 de lei.
50?
Da.”
Reporterul Digi24 a intrat în pielea unui turist străin, pentru că vizitatorii de peste graniţe sunt "prada" preferată a taximetriştilor. Deşi pe maşină este inscripţionat tariful pentru un kilometru, 1,8 lei, drumul până în Mamaia are un tarif special: dublu pentru un străin.
Taximetrist: „Până la Cazino 20 de lei. Dar până în nord, 23, 24 de lei. /Mai devreme ni s-au cerut 50, 60 de lei.) Acuma...suntem în România.
La noi bate în 28 de lei, la ei încă o dată, îţi dai seama!”
Schimbăm taximetrul şi alegem o cursă mai scurtă cu patru kilometri, care în mod normal nu ar trebui să depăşească 13 lei.
„25? Asta e. Ceasul îl puneţi?
Ăăăă, păi îl am blocat, şefu'. Din cauza asta, îl am blocat. Aşa facem, cam 23, 24, 25 de lei. Depinde de trafic”.
Bărbatul refuză să pornească aparatul de taxat, deşi dacă este prins de poliţia locală va plăti o amendă de 2.000 de lei. Ne spune însă cât costă o călătorie din Constanţa până la Aeroportul Otopeni.
„Acum am dus nişte italieni la Mamaia, la Marea Neagră, ziceau că duminică vor să plece la aeroport. Cât îi iau? 200 (euro)! Nu, ei ziceau 100, 150 ultimul preţ dacă vreţi, ok!”
Taxiurile pirat nu duc lipsă de clienţi vara.
Specialiştii îi învaţă pe turişti cum să facă diferenţa între un taxi pirat şi unul autorizat.
Lică Neagu, preşedintele Camerei Taximetriştilor Constanţa: „Când vine un client are trei repere: ca taximetrul să aibă scris pe caseta taxi numele unei firme de taximetru, să aibă un indicativ, ca să poată să reclame în cazul în care ceva se întâmplă şi nu-i convine şi să fie atent pe portieră, tarifele să scrie, să fie scrise cu verde”.
Există şi o variantă mai ieftină, dar nu la fel de confortabilă de a ajunge în Mamaia
O alternativă a taxiurilor este reprezentată de autobuzele pe care turiştii le pot lua din staţia din faţa gării. Aici oamenii găsesc informaţii despre traseele autobuzelor, iar în maxim jumătate de oră pot ajunge în Mamaia
Două călătorii costă 3 lei, cu autobuzele care au aer condiţionat.