Capitala României a devenit un labirint pentru șoferi după ce gropile au împânzit principalele artere. Sezonul rece a lăsat urme vizibile în drumuri, în vreme ce responsabilii nu se grăbesc să acopere craterele periculoase. Specialiștii în siguranță rutieră spun că atât timp cât problemele de infrastructură nu sunt trecute în procesele verbale după accidente, nimeni nu se va grăbi să facă drumurile mai sigure.
Nici nu a trecut bine sezonul rece că problemele au și apărut în București. Peste tot șoferii au de evitat capcanele de pe șosea, iar specialiștii spun că efectele pot fi extrem de periculoase.
Sorin Ene, pilot: Au devenit adevărate cratere fără niciun fel de exagerare. Sunt două aspecte foarte importante negative. Unul, care ține de siguranța circulației tuturor participanților la trafic, șoferi, bicicliști. Nici nu îți trebuie viteză foarte mare când ai dat într-o groapă tot ce înseamnă sistem de direcție, care face parte din elementele de siguranță pot ceda și se pot rupe instantaneu motiv pentru care dinamica mașinii are de suferit, mașina este imposibil de controlat, iar impactul inevitabil.
Specialiștii în siguranță rutieră spun că problema gropilor riscă să rămână una fără rezolvare pe termen lung.
Cătălin Codescu, Asociaţia Victimelor Accidentelor Rutiere: Din păcate, cel puțin în cazul accidentelor cu vătămări corporale, problemele de infrastructură nu sunt prinse în statistica privind accidentele rutiere. Vă dau un singur exemplu, anul trecut în statistica la nivel național privind accidentele grave de circulație, apare un singur accident ca fiind produs sau cu o cauzalitate infrastructura rutieră. Îmi este greu să cred că la infrastructură rutieră, care este departe de ceea ce ar trebui să reprezinte o infrastructură în cadru optim de siguranță rutieră, să avem un singur eveniment soldat cu rănirea gravă pe fondul acestor probleme de infrastructură. Atât timp cât noi nu evidențiem în actele de urmărire penală problemele de infrastructură din zona producerii accidentului, niciodată nu vom ajunge să îi aflăm pe adevărații responsabili și să tragem la răspundere pe cel care prin atitudinea avută a creeat o stare de pericol. Dacă infrastructura rutieră nu apare în statistica privind accidentele, administratorii drumurilor publice nu au nici o presiune în a corecta problemele evidente pentru noi toți de infrastructură.
Reprezentanţii Administrației Străzilor din Capitală spun că în curând vor începe un program amplu de asfaltare a zonelor afectate. Până atunci, polițiștii de la rutieră anunță că pentru probleme similare au amendat primăriile din București de 16 ori în 2020 și de 6 ori 2021.
Editor : A.P.