Pentru a afla dacă firma la care lucraţi a plătit toate contribuţiile la fondul public de pensii, trebuie să faceti o cerere pe care s-o depuneţi la Casa de Pensii de pe raza teritorială a angajatorului.
Veţi afla, contra cost, câţi bani aveţi în cont pentru viitoarea pensie. Aceste informaţii ar trebui să le primiţi oricum, în mod gratuit, odată la doi ani.
În cazul pensiilor obligatorii administrate privat sau așa-numitul Pilon II, lucrurile sunt ceva mai simple. Puteţi să aflaţi oricând, pe Internet, câţi lei s-au adunat pentru bătrâneţe, prin intermediul unui cont de utilizator.
În cazul în care nu aveţi acest cont, vi-l puteti crea pe pagina Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private. Sau puteţi aştepta scrisoarea pe care v-o trimite administratorul fondului de pensii, o dată pe an.
Ar fi indicat să verificaţi şi situaţia contribuţiilor la asigurarile de sănătate şi la şomaj. Procedura este însă un pic mai greoaie. Trebuie, în primul rând, să intraţi pe pagina Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru a vedea dacă firma la care lucraţi are datorii la bugetele asigurărilor de sănătate şi de şomaj.
Atenţie, însă! Fiscul actualizează informaţiile o dată la trei luni, așadar este posibil ca firma să aibă datorii la stat şi să aflaţi acest lucru cu întârziere.