Societatea de Transport București susține că peroanele provizorii de pe linia tramvaiului 41 sunt realizate în condiții de siguranță pentru călători, deși mai mulți călători au reclamat pe rețelele de socializare că acestea sunt periculoase pentru călători.
O imagine postată pe Facebook prezintă un peron improvizat al liniei 41, realizat în zona Drumul Taberei.
"Nişte dale groase din beton, înalte până la genunchi, instabile (se mişcă sub pasul unui individ de 60 kg), înguste de cam 80 cm, fără nicio balustradă de protecţie pentru strada pe care circulă maşini. Doi oameni trec unul pe lângă altul cu condiţia să nu fie voluminoşi şi să execute o mişcare de tango sau ceva dans lasciv, adică să se ia în braţe. Am exersat mişcarea cu o doamnă pe la 50+ ani", a scris Bogdan Păcurar pe Facebook.
Sursa foto: Bogdan Păcurar / Facebook
Potrivit comunicatului STB, lucrarile sunt executate în condiții de siguranță atat pentru călători cat și pentru trafic, iar peroanele provizorii sunt realizate în conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulație a Municipiului București. Compania precizează că peroanele au un caracter provizoriu și nu pun sub nicio formă în pericol viața sau integritatea vreunei persoane, acestea fiind semnalizate corespunzător și realizate în condiții de siguranță pentru călători.
Totodată, STB anunță că șoferii care circulă pe carosabilul adiacent rutei 41 cunosc acest lucru, fiind frecvent atenționați cu indicatoare și semne pe traseu și având viteza de circulație restricționată la 30 km/ oră pe porțiunile din apropierea stațiilor.
Primaria Municipiului Bucuresti, prin Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje, deruleaza, in aceasta perioada, un proiect care vizeaza modernizarea a 22 de peroane de tramvai de pe linia 41 şi adaptarea acestora la tramvaiele cu lungimi de 36 de metri, pe care Primaria Capitalei le achizitioneaza. Lucrarile se realizeaza etapizat, astfel incat pana la sfarsitul anului vor fi finalizate 8 peroane. Restul de 14 peroane vor fi modernizate in cursul anului 2020, se mai arată în comunicatul STB.
Editor web: Vlad Mironescu