Cozonacii copţi la Botoşani sunt vânduţi acum în parcarea unui hipermarket din Bucureşti. Pentru că au văzut apetitul românilor pentru produsele tradiţionale, marile lanţuri de magazine i-au chemat pe producătorii din toată ţara la târg.
„Aşa am considerat: faptul că vadul şi traficul pe care îl generează parcarea unui lanţ de retail ne avantajează să mergem mai aproape de consumatorii noştri”, spune Eduard Vlaston, director al unui producător de mezeluri.
„Încercăm să aducem şi alte mase din celelalte zone, cartiere ale Bucureştiului pentru producătorii prezenţi”, spune Valer Hancaş, manager în cadrul unei reţele de hipermarketuri.
Marile magazine atrag astfel clienţi noi, care vor continua să majoreze veniturile lanţurilor de hipermarketuri.
Kaufland, Carrefour, Lidl, Metro şi Auchan au fiecare vânzări de peste un miliard de euro anual, cele mai mari creşteri de la un an la altul depăşind 20 de procente.
Valer Hancaş, manager în cadrul unei reţele de hipermarketuri: Suntem conform aşteptărilor pe care le-am avut şi le-am planificat
Potrivit statisticii, în primele patru luni din acest an, consumul de alimente şi băuturi a crescut cu peste 28% datorită scăderii TVA de la 24 la 9 procente pentru alimente, dar şi a creşterii salariilor. Specialiştii spun că apetitul pentru consum pare atât de mare şi pentru că multe produse care se vindeau la negru, sunt acum taxate.
Bogdan Belciu, partener în cadrul unei companii de consultanţă: E vorba şi de o fiscalizare mai mare în vânzările alimentare pentru că e puţin probabil ca românii să consume cu 25% mai mult decât anul trecut de exemplu.
Retailul modern în România deţine doar 55% din piaţă faţă de peste 70% în ţările europene.