Consultatul în transporturi, Augustin Hagiu, a explicat la Digi24 de ce vor autoritățile să construiască mai degrabă drumuri expres decât autostrăzi. „Orice ministru al transportului, chiar şi domnul Rus, ar trebui să se îngrijească să aducă infrastructura de drumuri naţionale şi europene din România măcar la 40 de tone, aşa cum avem angajament, încă din tratatul de preaderare la Uniunea Europeană, să rezolvăm problema podurilor, viaductelor și așa mai departe care zac în părăsire şi rup legătură între zone importante din România, cum ar fi între Moldova şi Transilvania”, a spus Augustin Hagiu, care a menționat că abia după aceea „putem hotărî în funcţie de mobilitatea mărfurilor şi pasagerilor ce vom face pe termen scurt, mediu şi lung”.
Care este diferența dintre un drum expres și o autostradă?
„Diferenţa între un drum expres şi o autostradă e o diferență majoră. Un drum expres îl faci în trei ani că să rezolvi o problemă de mobilitate la nivelul mărfurilor şi pasagerilor pentru zece ani, pe când o autostradă o construieşti pentru a dezvolta o regiune sau mai multe regiuni pentru 30 de ani sau 50 de ani”, a explicat Augustin Hagiu la Digi24.
Augustin Hagiu: Am raportat acest masterplan la interesul meschin al unei conduceri care se perindă la nivel de guvern în România
„M-am săturat să privesc la declaraţii care vizează doar gândirea pe termen scurt. Pentru că noi acum că am raportat acest masterplan la interesul meschin al unei conduceri care se perindă la nivel de guvern în România, pentru nu ştiu cât timp, care spune aşa: de ce să folosim finanţare europeană sau de la Banca Mondială pentru a dezvolta infrastructura de tip rutieră, autostrada pe coridoarele pan-europene care ar trebui să traverseze România şi să asigure tranzitul mărfurilor şi al pasagerilor prin ţară, când putem foarte bine să tocăm nişte bani de la bugetul de stat, care şi aşa se colecteză din ce în ce mai greu, prin CNADNR şi să inventăm nişte studii de trafic care nu au nimic în plan real cu ce trebuie să avem la nivel de interes economic general şi să ne apucăm să facem nişte autostrăzi cu prioritate pe Ploieşti-Braşov”, a spus Augustin Hagiu la Digi24.
Nădlac - Constanța, prioritate
Consultantul este de părere că prioritar ar fi legătura Nădlac-Constanța. „În loc să mizăm pe Sibiu-Piteşti şi să avem şi noi în cinci ani o legătură Nădlac-Constanţa, ulterior cu ieşire pe Marea Neagră către Asia pentru a putea rezolva o problemă de tranzit a mărfurilor între Asia şi Europa, care nu preocupă doar România, preocupă şi ţări precum Germania, Olanda şi aşa mai departe”, a explicat consultantul.
POȚI CONSULTA MASTERPLANUL DE TRANSPORTURI AICI
MASTERPLANUL DIN DOMENIUL TRANSPORTURILOR a intrat în dezbatere publică. Unde poți trimite observațiile tale?