Sindicaliştii acuză Ministerul Transporturilor că se substituie viitorului proprietar al CFR Marfă şi că ia măsuri care favorizează cumpărătorul pachetului majoritar de acţiuni.
„Cred că se face un nou ajutor pe lângă cele pe care le-am dat în procesul privatizării eventualului cumpărător. Am șters datoriile în valoare de 1,8 miliarde, schimbând condiția privatizării, disponibilizăm personal până la finalizarea procesului”, a explicat Iulian Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Potrivit sindicatelor, peste 1.400 de angajaţi ai CFR Marfă urmează să fie disponibilizaţi la sfârşitul anului, în perioada noiembrie-decembrie. Mai mult, acestea susţin că Guvernul a modificat o ordonanţă astfel încât angajaţii care vor fi daţi afară să nu primească salarii compensatorii, după cum s-a procedat în alte situaţii similare de reorganizare, în cazul altor companii de stat. Sindicaliştii susţin că persoanele disponibilizate vor primi doar şase salarii brute de 800 de lei, plătite în şase tranşe lunare.
„Așa cum premierul României a luat atitudine când a aflat că anumite active, respectiv vagoane, vor fi date la fier vechi și a amenințat cu DNA-ul conducerea societății, acum, începand de vineri, de când noi am făcut public acest program de disponibilizare vizavi de forța umană, pentru că până la urmă este un activ uman mai important decât vagonul, n-am văzut nicio reacție din partea premierului”, a subliniat Iulian Măntescu.
Numărul angajaţilor care lucrau în cadrul operatorului feroviar de stat a scăzut constant în ultimii ani. Dacă în 2008, la CFR Marfă erau angajate peste 18.000 de persoane, până la finalul anului trecut numărul acestora a scăzut la 8.400 de salariaţi.
Săptămâna trecută a fost semnat contractul de privatizare a CFR Marfă, prin care Grup Feroviar Român va prelua 51% din acţiunile companiei pentru 202 milioane de euro.