Pentru lărgirea la patru benzi a celor 9 kilometri de centură dintre autostrada spre Piteşti şi Drumul Naţional 7 şantierul a fost deschis în octombrie 2013. La începutul acestui an, constructorul avea gata doar o treime din lucrare. Promite însă mobilizare exemplară pe şantier şi finalizarea lucrării până la sfârşitul acestui an.
Pe următorul tronson se circulă deja pe patru benzi. Mai trebuie construite însă cinci pasaje pentru pietoni şi un sens giratoriu la Tunari, unde au loc zeci de accidente. Minunea drumului lin durează însă doar 20 de kilometri. Chinul şoferilor reîncepe în zona Voluntari. De acolo şi până la Autostrada Soarelui, cei 11 kilometri se parcurg în coloană.
Lărgirea la patru benzi a acestui tronson va fi gata, cel mai devreme, în primăvara lui 2018. Asta dacă CNADNR găseşte un nou constructor care să preia contractul reziliat cu o firmă care a intrat în insolvenţă.
"În trimestrul III al anului 2015 va fi demarată procedura de achiziţie publică pentru un nou contract de execuţie lucrări. La data rezilierii, antreprenorul a executat lucrări de lărgire drum în procent de 7,26% din total contract", au transmis reprezentanţii Companiei de Drumuri.
Lucrurile stau şi mai prost pe partea de sud a centurii Capitalei. Pentru acest tronson nu a fost găsit un constructor, iar drumul e un coşmar pentru şoferi.
Pe acest tronson autorităţile promit şi lucrări de fineţe: un pasaj cu sens giratoriu suspendat, în dreptul localităţii Domneşti, ca şoferii să poată ajungă mai repede în Drumul Taberei. Numai această bucată de lucrare va costa 185 de milioane de lei. Constructorul va fi ales în martie 2016, iar lucrările vor dura doi ani.
Potrivit CNADNR, peste 15 mii de maşini circulă zilnic pe centura Capitalei.