Primarul general al Capitalei a avertizat că fără măsuri de descurajare a traficului rutier, în scurt timp Bucureștiul va fi „complet blocat”. Gabriela Firea a precizat că deocamdată vor fi implementate măsuri care să îi încurajeze pe cetățeni să renunțe în mod voluntar la mașină, dar nu a exclus și „alt gen de măsuri”. Printre măsurile incluse în Planul de Mobilitate Urbană se numără: extinderea infrastructurii de tramvai, achiziționarea de noi autobuze, construcția de parcări de tip Park&Ride la intrarea în Capitală și infrastructură pentru bicicliști.
Primarul general a precizat că în București și localitățile limitrofe au fost înmatriculate 30.000 de mașini în primele patru luni ale anului. Astfel, la finalul lunii aprilie în Capitală erau înmatriculate circa 1,2 milioane de mașini și alte 155.000 în Ilfov.
„La acestea se adaugă autovehiculele, deloc puține, care tranzitează zilnic Bucureștiul, precum și cele înmatriculate în alte județe sau alte țări ale căror proprietari locuiesc, de fapt, aici. Prin urmare, fără măsuri de descurajare a traficului rutier, vom avea în foarte scurt timp un oraș complet blocat. Pentru început avem în vedere doar măsuri care să stimuleze conformarea voluntară, de genul încurajării transportului în comun sau a celui ecologic, dar în perspectivă nu excludem și alt gen de măsuri”, a spus Gabriela Firea, potrivit unui comunicat al PMB.
De asemenea, edilul a precizat că nu ia în calcul renunțarea la culoarele unice.
„Nu se pune în niciun caz problema să renunțăm la culoarele unice. Planul de Mobilitate Urbana Durabila, un document strategic de planificare a transportului în regiunea București-Ilfov, realizat sub coordonarea BERD, precizează clar că una dintre măsurile care duc la creșterea mobilității este realizarea acestor benzi destinate transportului public. Vom acționa să facem această măsură cât mai eficientă, astfel încât efectele benefice să fie mai mari decât neajunsurile, aplicând în această perioada un set de măsuri complementare care sa ajute la decongestionarea traficului”, a spus primarul Capitalei.
Măsurile pe care vrea să le implementeze PMB pentru fluidizarea traficului rutier în zona Bucuresti-Ilfov au fost incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și vizează:
· introducerea de benzi de circulație cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 kilometri
· achiziția a : 100 troleibuze, 100 de tramvaie si 400 de autobuze și modernizarea infrastructurii de tramvai și extinderea acesteia cu 41 kilometri de cale dubla, precum și reabilitarea a aproximativ 1800 de stații
· construcţia de parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş,
· construcţia de parcări subterane,
· amenajare şi lărgire Prelungirea Ghencea,
· lărgirea străzii Jandarmeriei,
· reconfigurarea întregii zone de birouri Pipera - strada Fabrică de Glucoză, strada D. Pompeiu, strada Petricani, strada Andronache, șoseaua Colentina,
· amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste şi locuri de parcare), precum şi extinderea sistemului de închiriere biciclete (bike-sharing),
· crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti în centrul oraşului, concomitent cu modernizarea spaţiul urban public şi îmbunătăţirea condiţiilor de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusă,
· regândirea şi extinderea sistemului de management al traficului.