Sunt tineri, şcoliţi şi dispuşi să stea peste program. Îşi spun simplu: corporatişti. O generaţie care a ales să muncească în companii multinaţionale şi care se laudă cu spiritul civic. Pentru ei dictonul "vrem o ţară ca afară" nu mai este un vis ci un obiectiv care trebuie atins cât mai repede. Sunt zeci de mii numai în Bucureşti şi au cartierul general în Pipera.
La fiecare două minute din staţia de metrou Pipera se revarsă un val de oameni. Se împrăştie rapid spre clădirile de birouri din zonă. Îşi iau un fugă o cafea şi un covrig, îşi verifică telefonul şi iuţesc pasul. Cei mai mulţi au până în 40 de ani, sunt îmbrăcaţi unii sport, alţii în costum, în funcţie de rigorile companiei. Li s-a pus o etichetă: corporatişti.
Printre ei o găsim pe Narcisa. Spune că se încadrează perfect în această tipologie: tânără, dinamică, şcolită, vrea să avanseze în carieră şi are un venit care îi asigură un trai confortabil: „Pentru că suntem profilul tânărului smart care are smartphon, care are acces la ştiri, care încearcă să fie tot timpul informat, atunci evident că ştim să ne şi filtrăm informaţia”.
A ales o multinaţională pentru că i-a oferit stabilitate.
Narcisa: „Probabil că mi-aş permite două, trei vacanţe mai micuţe, un citybreak, eu în schimp am ales să îmi iau o casă, deci e un job la care am putut să îmi permit să iau în calcul să îmi fac rate la o casă."
Marile companii îşi recrutează angajaţii cu precădere din rândul tinerilor şcoliţi dar care nu au neapărat foarte multă experinţă.
Corina Diaconu, specialist în resurse umane: „Tinerii nu au o familie încă, majoritatea dintre ei şi atunci disponibilitatea lor pentru deplasări, pentru un program prelungit, pentru traininguri în afara săptămanii normale de lucru este foarte mare."
Un începător poate primi undeva la 400 de euro lunar, dar o dată cu experienţa salariul poate creşte până la 1500 de euro ajungând în cazul managerilor la peste 3000 de euro.
Corina Diaconu, specialist în resurse umane: „Există şi acest miraj al unei multinaţionale, mulţi candidaţi îşi doresc să aibă în CV o experienţă la o multinaţională fiind conştienţi că este practic o carte de vizită şi le va deschide ulterior multe alte uşi."
Marile cartiere de birouri din Capită însumează un milion de metri pătraţi. În ele lucreză 24 la sută din populaţia activă a oraşului. La Pipera de exemplu, odată cu birourile, în zonă au înflorit şi micile afaceri.
Cristian Voicescu a simţit oportunitatea de bussines când şi-a dat seama că zecile de mii de corporatişti trebuie să şi mânănce undeva. Aşa că a deschis un fast-food.
În Pipera ziua de lucru se termină pe la ora 17.00, când valul de corporatişti se îndreaptă în sens invers, spre metrou.