De la prima oră a zilei, Capitala este blocată. Cozile de maşini ajung şi la câţiva kilometri, iar timpii pentru a ajunge în locul dorit în orele de vârf se dublează sau chiar se triplează.
Una dintre artererele din Capitală care e sufocată, încă de la primele ore, de numărul mare de mașini este Șoseaua Olteniței din sectorul 4. Nici nu e de mirare, pentru că în ultimii opt ani numărul autovehiculelor înmatriculate în București s-a dublat. De la peste 700.000 la aproape 1,5 milioane . Cum lăţimea arterelor nu a crescut şi ea proporţional, e normal că viteza de deplasare să fie tot mai mică.
„În 2000 aveam o viteză comercială de 15 kilometri la oră, în 2006 a ajuns la 10 kilometri la oră. În prezent suntem sub 10 kilometri pe oră viteză comercială. În ceea ce priveşte un cost al combustibilului suplimentar, calculele arată peste 180 de milioane de euro se cheltuiesc în plus”, a declarat Dan Trifu, de la Eco - Civica.
Nervii şi pierderea de timp nu sunt singurele probleme ale şoferilor. Consumul în intervalul 7.00 – 9.00 dimineața, dar și seara între orele 17.00 - 19.00, este cam cu 20% mai mare.
„Dacă tu ca și conducător auto treci pe lângă coloana aflată la semafor sau blochezi intersecția se creează blocaje artificiale și sunt precum un domino, dintr-o greșeală ajungi în alta și totul se blochează”, a afirmat Diana Sarca purtător de cuvânt SPR.
Arhitecții sunt convinși că de vină pentru blocaje este infrastructura veche a străzilor ce ar trebui regândită pentru a suporta numărul actual de mașini.