Cine vrea să plece la mare cu trenul din Oradea trebuie să se înarmeze cu multă răbdare deoarece drumul durează 18 ore! Şi ca şi cum nu ar fi suficient, în compartimente nici nu este aer condiţionat. Drumul durează cam cât i-ar lua unui TGV, tren de mare viteză, să străbată Europa de la un capăt la altul.
Prima garnitură directă care leagă pe perioada verii Oradea cu litoralul a pornit vineri seara.
Daniela Bele, pasager: „Singura variantă e trenul !M-am decis să merg la mare în special pentru micuță ! Drumul este greu, căldura ! De acum de la șase până mâine la 12 și mai ales cu un copil mic cred că e mult.”
Nicoleta Mălăescu, șef serviciu marketing în cadrul CFR-Cluj: „Trenurile vor avea în compunere numai vagoane climatizate și cu prize! Pot apărea o serie de întârzieri fie datorită caniculei, fie datorită unor evenimente care pot apărea și nu pot fi prevăzute.”
Bogdan Costea, reporter Digi24: „O garnitură de tren care pornește la ora 18 din Oradea va ajunge a doua zi la ora 11 în Constanța în total 17 ore dacă nu vor exista întârzieri.”
„Puțin cam lung dar asta e !”
Reprezentanții agentiilor de turism sunt de părere că mulți turiști din vestul României renunță să mai meargă în vacanţă pe litoralul românesc din cauza disconfortului legat de transport.
Alexandru Lăcătușu, reprezentantul unei agenții de turism: „Singura variantă la cei care nu au automobil e să meargă cu trenul, altă variantă nu este dinspre Oradea sau Vestul Țării spre Marea Neagră nu avem. E mai ușor pentru ei să mergă cu un avion în Grecia sau Turcia. Pierd nu numai agențiile de turism ci și hotelierii.
Turiștii din imagini au plecat din Oradea vineri, la ora 18.00 şi au ajuns in Costinești după aproape 19 ore.
Ioana Căbău, pasager: „Lungă, obositoare şi fără aer condiţionat.”
Oamenii spun ca pe lângă drumul foarte lung nici nu au avut parte de condiții decente de călătorie.
Anca Popa, pasager: „Copiii au murit de căldură. Anul trecut cand am venit au fost condiţii mai bune, sincer!”
„N-am mai avut condiţiile pentru care am plătit biletul.”
Biletele pentru această călătorie pot fi cumpărate în avans cu 30 de zile, cu reducere de 25 la sută, de la caseriile si agenţiile CFR. Biletul dus-întors mai beneficiază de o reducere suplimentară de zece la sută. Un bilet Oradea-Mangalia la clasa a doua costă 138 de lei, iar la cusetă 168 de lei. Trenurile speciale circulă între 24 iunie şi 10 septembrie.
Vremea bună de pe litoral a făcut ca la Iaşi să se vândă toate biletele de tren pe ruta spre Constanţa. Peste 400 de turişti din Moldova, cei mai mulţi dintre ei studenţi, s-au urcat în vagoane seara trecută. Pentru a face faţă cererii, CFR a suplimentat numărul garniturilor de la 5 la şapte. După aproape nouă ore de mers, aproape dublu faţă de drumul cu maşina, oamenii au ajuns pe litoral.
După un an greu de studenţie, Andrei şi mai mulţi prieteni s-au gândit să se relaxeze în staţiunea Costineşti. Tinerii au fost printre cei peste 400 de turişti din Moldova, care seara trecută, la ora 22:35, au pornit cu trenul spre mare.
Andrei, student: „Biletele le-am luat de aproape o săptămână. Am zis mai bine să luăm ca să prindem unul lângă altul ca să nu stea nimeni separat.”
Drumul de aproape 9 ore spre litoral nu i-a deranjat.
„E mai ieftin în primul rând, cu cupoanele de tren avem 45 de lei pentru o călătorie.”
***
„Totul e pregătit, gata de plecare.”
Pe ruta Iaşi- Constanţa pleacă un singur tren pe zi.
Ioan Sârghi, şef serviciu Sucursala regională Transport Feroviar Iaşi: „Biletele se vând din timp, noi urmărim vânzarea biletelor şi în cazul în care acestea se epuizează trenul se suplimentează cu vagoane.”
Trenul a ajuns în Gara din Constanţa la ora 7 şi 5 minute.
„Cum a fost drumul? Bine. O să mergem la plajă direct.”
***
„ Am terminat ieri sesiunea şi am venit cu toţii la Costineşti. Vreţi să profitaţi de fiecare minut? De fiecare minut. A fost lungă sesiunea.”
Şi în această seară, peste 450 de turişti din judeţul Iaşi vor pleca spre litoral cu trenul.