40.000 de maşini se înghesuiesc zilnic prin intersecţia sugrumată de lucrările pasajului din Piaţa Presei. Practic, toţi şoferii care intră în Capitală dinspre Băneasa şi Otopeni sunt obligaţi să traverseze şantierul deschis din primăvară. Lucrările sunt departe de a fi gata, deşi, iniţial, Primăria Capitalei dăduse ca termen de predare începutul lui 2015.
Același calvar și în sudul Bucureștiului, unde se construiește un alt pasaj subteran.
„După câți bani și taxe se plătesc nu sunt mulțumit. Nu sunt reguli de circulație, nu nimic. Nici poliția, nu-i interesează nimic”, spune un şofer.
Și cum în zonă sunt un mall și o piață agroalimentară, șoferii îşi pun de acum mâinile în cap.
„Nici nu vreau să îmi imaginez ce o să fie de Sărbători. Și mai ales că o să și lucrez. Alte variante de ocolire? Pe aici... nu, nu sunt”, arată un alt şofer.
Nu doar pasajele sufocă traficul. Firmele de utilități își văd în continuare de săpături, chiar dacă, după 15 noiembrie, nu mai trebuiau deschise şantiere decât pentru avarii. Pe Calea Griviței, muncitorii decopertează asfaltul pentru a înlocui niște țevi vechi. A fost suficient să ocupe o bandă de circulație pentru ca traficul să devină aglomerat.
Bucureștiul e înțesat cu lucrări de infrastructură și edilitare. Nu mai puțin de 36 de șantiere sunt în lucru. Opt dintre ele aparţin Primăriei Generale. De restul se ocupă Metrorex, RADET sau Distrigaz. Primăria Capitalei ceruse firmelor de utilităţi să încheie lucrările până la 15 noiembrie.
În cazul lucrărilor care nu au fost terminate, s-au luat măsuri pentru conservarea şi punerea lor în siguranţă. În perioada următoare se va lucra în regim continuu, inclusiv sâmbăta şi duminica.
Primăria Capitalei susţine că va amenda constructorii care nu respectă termenele de predare. Nu e clar, în schimb, cine va fi amendat pentru aglomeraţia din trafic, de sărbători.