Compania germană Bosch caută ingineri şi mecanici. Şi nu doar pentru cele două fabrici din Blaj. Candidaţii au fost intervievaţi nemţeşte - într-un cort uriaş, amplasat în centrul oraşului. Aici, cei interesaţi puteau afla totul despre companie, înainte să îşi lase CV-ul.
- (Am depus) CV-ul meu şi CV-ul soţiei. Ne-am întors din străinătate de vreo lună, explică unul dintre cei care speră să obțină angajarea.
- Şi aţi lucrat pe parte de... ?
- Eu pe logistică - supply chain şi soţia pe partea de customer service. Soţia nu vorbeşte română, doar arabă şi engleză.
***
- Ceea ce am căutat eu este un post de inginer, un post în domeniul calităţii, dânşii se uită peste CV şi dacă corespunde, ne cheamă la o discuţie ulterioară, explică un al pretendent la un post în cadrul companiei germane.
***
- Ceva pe domeniul tehnic. Electrotehnic, explică un altul ceea ce și-ar dori să obțină.
Viitorii angajaţi au şi posibilitatea să participe la stagii de pregătire în Germania, un program flexibil de lucru şi asigurare medicală. Salariul este confidenţial.
„Intenţionăm să angajăm în acest an un minim de 300 de persoane şi căutăm ingineri, ingineri mecanici şi ingineri electricieni. Căutăm oameni care sunt motivaţi, inteligenţi şi care caută la rândul lor o carieră internaţională”, declară Werner Richter, general manager al Bosch Rexroth Romania.
Anul acesta, Bosch a deschis în Blaj, în judeţul Alba, primul centru de cercetare şi dezvoltare pentru tehnologia auto din România.
„Acum începem producţia unei noi generaţii de echipamente, unde, de exemplu, vom produce sistemul automat de control al maşinilor pentru Daimler şi avem nevoie de un centru de cercetare, deoarece este destul de complicat”, explică Werner Richter.
În cele trei uzine din Blaj şi în fabrica de la Jucu, din Cluj, compania germană a investit în ultimii doi ani 120 de milioane de euro.