Dintr-un sondaj rapid făcut în rândul firmelor din zona comerţului a reieşit clar că promovarea pe Facebook sau LinkedIn a dus la vânzări mai mari decât cele raportate în urma promovării clasice. Mediul online influenţează din ce în ce mai mult decizia de a cumpăra sau nu un anume produs din moment ce oricine poate să scrie liber comentarii la adresa lui.
Petru Păcuraru, specialist în resurse umane: „Companiile mici şi brandurile tinere comunică foarte mult pe media socială, pe când, companiile foarte mari şi clasice au decis să vină ultimele pe media socială, pentru că nu au considerat că există beneficii atât de mari”.
74 la sută dintre companiile din România folosesc reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, arată un studiu Ernst & Young. Jumătate dintre firmele prezente în online îşi administrează singure campaniile pe reţelele de socializare.
Facebook ori LinkedIn au devenit şi locul în care specialiştii în resurse umane caută angajaţi. 37 la sută dintre companii au recunoscut că analizează profilul virtual al viitorului angajat.
Petru Păcuraru, specialist în resurse umane: „Vreau să cred că toţi angajatorii îşi caută cu foarte mare atenţie oamenii. Şi atunci, în media socială cauţi şi ce preferinţe are persoana respectivă şi ce ritualuri are şi ce poze are, şi unde se duce, şi cum vorbeşte despre angajatorul său şi despre cei care sunt angajaţi acolo. Ne uităm în social media persoanei respective, pentru că acolo există mult mai multă sinceritate decât într-un CV”.
Platforma vedetă în rândul reţelelor sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare rămâne şi anul acesta Facebook deşi LinkedIn recuperează treptat teren. Au fost cu 14 la sută mai mulţi utilizatori anul trecut decât în 2014.
68 la sută dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani folosesc internetul. Mai exact, potrivit Statisticii, anul trecut, în România erau 10,6 milioane de utilizatori de internet, cei mai mulţi din oraşe.