Bărbații și femeile din Generația Z își cheltuie banii în mod diferit. Un nou studiu arată ce obiceiuri de consum au

Data publicării:
două fete și n băiat pe o plajă
Cercetătorii sunt îngrijorați de obiceiurile de consum ale Generației Z. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Nu este un secret pentru nimeni că Generația Z a experimentat „dismorfia banilor” în ultimii ani, dar un nou studiu arată că bărbații și femeile aleg să-și cheltuiască banii și să-și petreacă timpul liber în mod diferit, scrie The Independent.

Un studiu făcut de Morning Consult, publicat în august a constatat că bărbații și femeile din Generația Z – un termen folosit pentru a descrie persoanele născute între 1997 și 2012 – au diferențe specifice atunci când vine vorba de a cheltui banii și de a avea activități de petrecere a timpului liber.

De exemplu, cercetătorii au descoperit că una dintre principalele diferențe dintre bărbați și femei este ce site-uri de socializare folosesc cel mai mult. Aplicații precum TikTok și Pinterest au fost mult mai populare în rândul femeilor din generația Z, în timp ce bărbații din generația Z au mai multe șanse să folosească aplicații precum Reddit și X, iar anterior, Twitter. Mai multe femei din generația Z folosesc și Instagram, comparativ cu bărbații.

Potrivit raportului, femeile din generația Z sunt „constrânse de comunitate” atunci când e vorba de modul în care se implică în rețelele sociale și „au mai multe șanse să se identifice cu idealurile comune, cum ar fi prietenia strânsă, oferirea de cadouri și punerea nevoilor altora înainte de nevoile lor”.

Cercetătorii au observat că jocurile reprezintă o mare parte din viața bărbaților din generația Z. Majoritatea mare a bărbaților din generația Z au spus că joacă jocuri pe consolă (77 la sută) și pe computer (67 la sută) cel puțin o dată pe săptămână – considerabil mai mult decât femeile din generația Z.

Când vine vorba de știri, bărbații din generația Z le preferă pe cele de pe online, în comparație cu femeile.

Nu este prima dată când cercetătorii sunt îngrijorați de obiceiurile de cheltuieli ale generației Z. În luna mai, un raport de la Qualtrics comandat de Intuit Credit Karma a constatat că aproape jumătate dintre tinerii adulți se confruntă cu „dismorfie monetară” – având o viziune distorsionată a finanțelor.

Generația Z și milenialii care au experimentat „dismorfie monetară” au mai multe șanse să se simtă din punct de vedere financiar în spatele colegilor lor, 82% observând că s-au luptat cu insecuritatea financiară. În sondajul efectuat pe 1.006 adulți din SUA cu vârsta peste 18 ani, douăzeci și nouă la sută dintre adulții din SUA au spus că adesea își compară situația financiară cu a altora, având sentimente de inadecvare și nesiguranță. Aceste sentimente s-au găsit predominant în rândul adulților mai tineri, în special 43% din generația Z și 41% dintre mileniali.

În ciuda faptului că 48 la sută dintre generația Z și 59 la sută dintre mileniali au raportat că se simt în urmă, alți 59 la sută dintre respondenți au spus că se simt stabili din punct de vedere financiar, ceea ce indică o diferență între modul în care se văd pe ei înșiși și își percep realitatea.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri