1,3 milioane de maşini au pus stăpânire pe străzile şi trotuarele Bucureştiului. Zone întregi din oraş nu mai au nicio palmă de trotuar circulabil. Societatea civilă pune presiune pe primari şi le atrage atenţia şoferilor că... şi ei devin pietoni, după ce-şi parchează maşinile. Strânşi cu uşa de reclamaţii, o parte dintre edili anunţă deja măsuri. Aveţi grijă unde parcaţi: în câteva zile, în Sectorul 3 reîncepe ridicarea maşinilor parcate neregulamentar.
Din cele 7,636 milioane de maşini înmatriculate până luna trecută în România... 1,321 milioane au acte de Capitală şi sufocă străzile şi trotuarele deopotrivă. Numărul parcărilor publice şi de reşedinţă nu depăşeşte 300.000. Aşa că nici nu-i de mirare că s-a depăşit de mult punctul critic: în sute de zone ale oraşului pietonii mai pot circula... doar pe străzi, împreună cu maşinile. Plimbarea copiilor în cărucioare este o aventură periculoasă.
Roxana Wring - consilier general al Capitalei: „Străzile secundare au devenit, de fapt, parcări informale, din punctul de vedere al primăriei. Poliţia nu sancţionează şoferii. Sunt cetăţeni care au ajuns ei înşişi să semnaleze, să pună anunţuri în parbrizul maşinilor, anunţând şoferii că, de fapt, încalcă legea”.
Alma Cazacu - reprezentant Grow Up România: „Mai mulţi părinţi care ne-am lovit de aceeaşi problemă, ne-am hotarât să facem o iniţiativă civică, care se cheamă Grow Up România. Trebuie aplicate în primul rând amenzile, care nu se aplică. Avem nişte flyere pe care le punem în parbriz care spun că atunci când cobori din maşină eşti pieton! Trebuie să te gândeşti la cei din jurul tău, care pot avea probleme”.
Strânse cu uşa de reclamaţiile care curg valuri, o parte dintre administraţiile sectoarelor anunţă măsuri urgente.
Robert Negoiţă - primarul Sectorului 3: „Hotărârea a intrat în vigoare
Reporter: Când se vor ridica, efectiv, maşini parcate neregulamentar în Sectorul 3?
Reporter: Eu sper că în cel mai scurt timp. Din momentul în care vom avea organigrama aprobată, Până la începutul lunii viitoare.
Dan Cristian Popescu - viceprimarul Sectorului 2: „Bucureştiul este un oraş fără trotuare! Oamenii le lasă acolo pentru că parcarea este gratis. Ei consideră trotuarele sau locurile de la rigolă ca locuri gratuite. Am demarat la nivelul poliţiei locale realizarea unui regulament, prin care să putem ridica maşini din Sectorul 2. Sper ca în acest an să ne apucăm de acest lucru”.
Administraţiile sectoarelor 1, 4, 5 şi 6 amână, deocamdată, adoptarea unor măsuri radicale de eliberare a trotuarelor. Ultimele date adunate de societatea civilă arată că, în acest moment, peste 60% din trotuarele Capitalei sunt în permanenţă blocate de maşini.