Hotelierii şi agenţiile de turism trebuie să ţină cont de cerinţele călătorului modern, care îşi caută destinaţiile de vacanţă pe internet şi are nevoie de sfaturi practice şi informaţii complete. E una din concluziile întâlnirii organizate la Braşov, de Autoritatea Naţională pentru Turism.
România are destinaţii frumoase, variate şi sunt destui oameni dornici să le descopere. Industria trebuie să se adapteze însă tendinţelor actuale, spun reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism.
„Tendinţa de consum a smart traveller-ului actual din lume este că în mod sigur preferă o experienţă în destinaţie. Deci nu mai vrea să se ducă, să stea undeva, închis”, afirmă Anca Pavel Nedea - preşedintele ANT.
„Noi am luat din experienţa noastră sportivă, de bicicletă, moto sau auto şi am publicat trasee mai puţin cunoscute pentru publicul larg”, spune Rasty Petzalis – sportiv.
Iar turistul modern apelează aproape întotdeauna la internet, ca să-şi planifice vacanţa.
„Datele ne spun că online-ul şi în special smartphone-ul, telefonul mobil este cel mai important device pe care turiştii îl folosesc”, precizează Ana Sipciu, Industry Manager Google România.
Lucru pe care l-au remarcat şi hotelierii cu iniţiativă. Aceştia au lansat propriile aplicaţii mobile.
„Poate fi instalată pe toate telefoanele Android, se numeşte visitbran.com, oricine o poate instala şi acolo sunt toate informaţiile care sunt disponibile şi pe această bază a noastră, practic este o bază de management al destinaţiilor”, afirmă Laurenţiu Drăgan, director Asociaţia Bran Moieciu Fundata.
„Judeţul are un potenţial foarte mare deja, nu numai că are resurse naturale dar şi antropice de foarte mult timp. Dar nu se face sinergie între toate aceste lucruri”, precizează Anca Pavel Nedea, preşedintele ANT.
Soluţia la această problemă, în opinia şefei Autorităţii Naţionale pentru Turism, sunt Organizaţiile de Management al Destinaţiilor, care ar facilita colaborarea între operatorii din turism şi autorităţi.