Angajaţii CFR vor ieşi la pensie mai devreme. Lider al Convenţiei Transportatorilor: "Nu pot rezista până la vârsta standard"

Data actualizării: Data publicării:
gara de nord tren- CFR -agerpres-4.9.2015
Foto: Agerpres

După şase ani de discuţii şi amânări în Parlament, statutul personalului feroviar a fost adoptat. Una dintre cele mai importante prevederi este reducerea vârstei de pensionare pentru angajaţii CFR. Reprezentanţii sindicatelor din acest sector au fost astăzi în Camera Deputaţilor, unde au prezentat conducerii planurile lor pentru modernizarea sistemului feroviar.

Ion Rădoi, preşedinte Convenţia Naţională a Transportatorilor din România: „După şase ani iată că putem să ne bucurăm de acest statut al personalului feroviar. Sunt nişte elemente care în conformitate cu contractele colective de muncă pe care noi le-am negociat de-a lungul timpului se bat în cuie prin lege”.

Una dintre cele mai importante prevederi ale noii legi este reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani, fără ca angajaţii să fie penalizaţi la pensie.

Florin Dobrescu, preşedinte executiv al Convenţiei Naţionale a Transportatorilor din România: „Reuşim să introducem coeficienţii de ierarhizare în contractele colective, facem o departajare a personalului prin pregătirea de muncă pe care o are fiecare, reducem vârsta de pensionare cu 5 ani, ceea ce înseamnă foarte mult pentru că personalul de la calea ferată e un personal epuizat, obosit şi nu poate să reziste până la vârsta standard de 65 de ani”.

Măsura ar urma să se aplice din 2021. Până atunci însă, sindicatele cer şi alte măsuri care să ducă la eficientizarea acestui sector.

Iulica Mantescu, membru al Convenţiei Naţionale a Transportatorilor din România: „Am mai convenit cu Iordache ca în perioada imediat următoare să ne reunim, să continuăm, e o primă rezolvare pentru sistemul feroviar, trebuie să declanţăm procedura de reorganizare timp holding a căii ferate dacă vrem să avem un viitor”.

Companiile feroviare sunt aproape de colaps în acest moment. Cea mai grea situaţie este la CFR Marfă, companie cu aproximativ 6.000 de salariaţi, care a înregistrat pierderi de 157 de milioane de lei în 2017, ultimul an pentru care există date la Ministerul Finanţelor.

La acestea se adaugă datorii de peste un miliard de lei, cea mai mare parte a acestora către administratorul infrastructurii. Cu toate acestea, CFR SA a încheiat anul 2017 cu un profit de 154 de milioane de lei. Este singura companie feroviară pe plus, având în vedere că CFR Călători a înregistrat în acelaşi an pierderi de 20 de milioane de lei. În aceste condiţii nici nu se pune problema de achiziţii de material rulant sau modernizări.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Programul pe care trebuie să îl folosești mereu la mașina de spălat. Este singurul care nu strică hainele
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Care pensionari iau 375 lei în plus la pensie în decembrie? Cum și când se acordă banii?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Denzel Washington spune că au existat suspiciuni legate de purtarea lui Kevin Spacey cu decenii în urmă...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”