Sindicaliștii de la metrou renunță la grevă. Anunțul lui Ion Rădoi
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Agerpres
Angajații Metrorex au anunțat că renunță la greva generală. Vor primi 20% în plus la salariu, în urma negocierilor, a anunțat șeful sindicatului angajaților de la metrou, Ion Rădoi, la Digi24. De asemenea, Metrorex a anunțat că a fost semnat noul contract colectiv de muncă.
Foto: Agerpres
Majorările salariale intră în vigoare chiar de mâine, a spus Ion Rădoi.
„Din fericire pentru bucureșteni, vorbim de 700 de mii de călători, am putut să evităm acest conflict. Am ajuns la o majorare salarială de 20% pentru salariați, plus primele de metrou și cea de Crăciun. Asta a fost hotărârea Consiliului General al sindicatului si au fost satisfăcuți de această creştere”, a spus Ion Rădoi.
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Ambele prime sunt în valoare de 1.000 de lei, a spus liderul sindical. Ca și prima de Crăciun, prima de metrou va fi acordată o dată pe an, de ziua metroului.
Ion Rădoi a spus că media salariului tarifar la metrou este 3.300 de lei, la care se adaugă sporuri pentru cei care lucrează noapta, în zilele de sărbătoare și în weekend. Liderul sindical a precizat că mărirea salarială se aplică și sporurilor.
Acum cu tot cu sporuri, salariul mediu va ajunge la circa 4.000 de lei, a mai spus Rădoi.
Liderul sindical mai spune că cel mai mic salariu este 1.900 de lei, iar cel mai mare, al directorului general, este 20.000 de lei.
Întrebat dacă va crește și salariul directorului general, Rădoi a spus că acesta este aprobat de Adunarea Generală a Acționarilor. În aceeași situație sunt și salariile directorului adjunct și ale șefilor de secții. De altfel, acestea nu sunt incluse în calculul salariului mediu.
„Probabil AGA poate avea în vedere această creștere să-i dea această majorare”, a spus Rădoi.
Metrorex a anunțat, printr-un comunicat de presă, că astăzi a fost încheiat Contractul Colectiv de Muncă pentru 2018 și 2019 între administrația Metrorex și Unitatea-Sindicatul Liber din Metrou. „Astfel, conflictul de muncă a fost stins, părțile convenind o mărire salarială de 20%”, arată comunicatul companiei.
Noul Contract Colectiv de Muncă urmează să fie înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă mâine, pentru a intra în vigoare.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.