În țara gropilor nesfârșite în asfalt, în care drumurile naționale ce traversează stațiuni turistice nu au deseori nici măcar trotuare, mai mulți șefi al secției de Drumuri Turnu Severin au fost demiși pentru că parapeții unor viaducte nu erau vopsiți, iar copacii de pe marginea drumului nu erau tunși.
Şeful DRDP Craiova a demis conducerea Secţiei de Drumuri Naţionale din Turnu Severin după o vizită a ministrului Transporturilor, potrivit unui comunicat de presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, Bogdan Bratu, a decis demiterea conducerii Secţiei de Drumuri Naţionale (SDN) Turnu Severin, după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a constatat nereguli, a anunţat vineri Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
”În urma acestei vizite a constatat nereguli care există de mai mult timp pe sectoarele administrate de Secţia de Drumuri Naţionale Turnu Severin”, se arată în comunicat.
Potrivit CNAIR, principala abatere a constat în nerespectarea ordinului de începere a lucrărilor de întreţinere curentă dat de DRDP Craiova. De asemenea, compania ar fi constatat deficienţe la marcajele căilor de rulare, a semnalizării rutiere şi lipsa unor elemente privind siguranţa circulaţiei.
În plus, parapeţii viaductelor de pe Clisura Dunării nu erau vopsiţi, iar lucrările de igienizare şi toaletare a copacilor de pe marginea carosabilului nu erau efectuate, potrivit CNAIR.
”Pentru o perioadă de 30 de zile a fost desemnată o conducere interimară care în cel mai scurt timp trebuie să ia măsuri pentru remediera situaţiilor constatate cu ocazia vizitei ministrului transporturilor în judeţul Mehedinţi”, se arată în comunicat.
Apare însă întrebarea: de ce neregulile nu au fost constatate de șeful DRDP Craiova până la venirea ministrului? Cum pot fi demiși niște angajați ai unei companii de stat după vizita unui ministru, în condițiile în care compania este autonomă și este condusă nu de ministru, ci de un director general?
În țară există și alte drumuri ce sunt într-o stare deplorabilă iar acolo nimeni nu este demis. Spre exemplu drumul turistic DN 73 care leagă Pitești de localitățile turistice Fundata, Șirnea, Bran, Moieciu și care merge apoi Brașov nu are nici măcar trotuare în zona castelului Bran și este plin de cratere, toaletarea copacilor și vopsirea parapeților fiind un lux. Membri ai Grupului de Inițiativă pentru Restructurarea și Reprofesionalizarea consideră demiterile menționate ca fiind injuste căci CNAIR nu ar avea nici măcar un buget aprobat pe acest an, materialele lipsesc iar utilajele direcției Craiova sunt defecte.
În plus compania are de plătit sume importante de bani în urma unor procese în Justiție intentate de foști directori ai CNAIR, demiși pe nedrept. Ultimul director care a dat in judecată compania este Cătălin Homor, director general al CNAIR până în 11 ianuarie 2017.